دیتاسنتر جدید گوگل در آمریکا از ۱.۶ میلیون پنل خورشیدی انرژی می‌گیرد

برنامه جدید گوگل گسترش حجم شرکت است و گوگل قصد دارد که در دو شهر جنوب شرقی آمریکا، میلیون‌ها پنل خورشیدی نصب کند.

0

دو دیتاسنتر جدید گوگل در جنوب شرقی آمریکا در ایالت تنسی و ایالت آلاباما ساخته خواهند شد. شهر یوم یوم ایالت تنسی میزبان یک دیتاسنتر و شهر کوچک هالیوود ایالت آلاباما میزبان دیتاسنتر دیگر خواهد بود.

دیتاسنتر جدید گوگل صددرصد انرژی خود را از انرژی تجدیدپذیر خورشید دریافت خواهند کرد. برای رسیدن به چنین هدفی، گوگل باید هزینه بالایی داشته باشد. به همین خاطر مدیریت گوگل با ایالت تنسی قراردادی چندین ساله را امضا کرده است. در این قرارداد ذکر شده که گوگل چندین مزرعه خورشیدی تازه را خریداری خواهد کرد. همچنین ۱.۶ میلیون پنل خورشیدی نصب خواهد شد که در مجموع ۴۱۳ مگاوات انرژی تولید خواهد شد.

تنها دو مزرعه تازه گوگل امکان تولید ۱۵۰ مگاوات به تنهایی را دارند. این دو مزرعه جزو بزرگ‌ترین مزرعه‌های خورشیدی ایالت تنسی خواهند بود. همچنین این مزارع بزرگ‌ترین مزارع خورشیدی خود گوگل خواهند بود.

این برنامه تنها مختص دیتاسنتر جدید گوگل نیست و این شرکت از ۲۰۱۶ برنامه‌ی جامعی برای حذف کربن و استفاده از انرژی کربن ترتیب دیده است. بر اساس این برنامه، تمامی دیتاسنترهای شرکت باید ۲۴ ساعت هفته از انرژی تجدیدپذیر استفاده کنند.

این شرکت سال ۲۰۱۷ را در تلاش بود تا به این هدف برسد، اما برنامه شرکت کامل نشد. بر اساس گزارشی که گوگل در سال ۲۰۱۸ منتشر کرد، فعلا تمامی دیتاسنترهای این شرکت در فنلاند، هلند، تایوان، کارولینا شمالی و آیووا بدون استفاده از کربن هستند.

این برنامه بخشی از فرهنگ تازه شرکت‌های بزرگ است. اکثر شرکت‌های تکنولوژی در دره سیلیکون کالیفرنیا قرار دارند. برای حضور در کالیفرنیا باید افراد و شرکت‌ها قوانین تولید و استفاده از سوخت‌های کربنی را رعایت کنند. این شرکت‌ها علاوه بر اینکار، قصد دارند که این فرهنگ را به بقیه ایالات و کشورها هم منتقل کنند. امیدواریم که این قدم‌ها، به آینده‌ای پاک‌تر و امن‌تر کمک کند.

منبع Cnet
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.