کاهش فروش گوشی‌های هوشمند؛ بهانه فاکسکان برای اخراج ۵۰ هزار نیروی کار

فاکسکان به‌تازگی خبر از اخراج ۵۰ هزار نیروی کار قراردادی خود از مهرماه تاکنون داده است. ظاهراً دلیل این اقدام کاهش فروش جهانی گوشی‌های هوشمند بوده است.

0

به نظر می‌رسد فروش گوشی‌های هوشمند در دنیا افت محسوسی پیدا کرده و همین عامل باعث شده تا کارخانه‌هایی مثل فاکسکان که به تولید گوشی‌ها اقدام می‌کنند دچار مشکل شوند. به تازگی یک منبع از چین که رابطه نزدیکی با کارگران کارخانه فاکسکان در ژنگ‌ژو چین دارد این خبر را تأیید کرده است. این کارخانه که به ساخت گوشی‌های آیفون اپل می‌پردازد به دلیل کاهش سفارش تولید از کوپرتینو مجبور به اخراج تعدادی از کارگران خود شده است.

معمولاً قرارداد کارگران در چین از حدود مردادماه تا پایان دی‌ماه تمدید می‌شود و به همین دلیل اخراج نیروی کار در فاصله بین این دو تاریخ کمی عجیب است. پگاترون دومین کارخانه تولید قطعات و گوشی‌ها برای اپل هم چند وقت پیش اقدام به تعدیل نیرو کرده بود. ۲۰۰ هزار نیروی کار این کارخانه پس از چند ماه و اخراج حدود ده‌ها هزار نفر حالا به ۱۰۰ هزار نیرو کاهش پیدا کرده است.

فاکسکان انتظار دارد که بازار فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۹ نیز وضعیت چندان خوبی نداشته باشد و به همین دلیل سعی می‌کند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کند.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.