مدیرعامل هواوی ضمن تحسین ترامپ اتهام جاسوسی برای دولت چین را رد کرد

هواوی مدتی است که مورد تحریم‌های سنگین و ضربه‌زننده آمریکا قرار گرفته است. حالا مدیرعامل این شرکت، صحبت‌هایی در این زمینه دارد.

0

ریچارد یو، مدیر امور مشتریان هواوی مدتی پیش نظرات قوی و منفی نسبت به دولت آمریکا داشت. اما، مدیرعامل هواوی یعنی رن ژنگ‌فی نظرات دیگری را دارد و این نظرات نسبتا با نظرات بقیه افراد بالا‌رده هم نسبتا متفاوت است.

رن ژنگ‌فی سازنده و مدیرعامل هواوی است. او در مصاحبه‌ای از آزاد بودن و مستقل بودن شرکت هواوی از دولت چین دفاع کرد. اما نکته عجیب مصاحبه تحسین او از دونالد ترامپ بود. با اتفاقاتی که بین چین و آمریکا رخ داده، چنین تحسینی جای تعجب دارد.

ژنگ‌فی دونالد ترامپ را یک رئیس جمهور فوق‌العاده می‌داند و چنین لقبی را به او داده است. مدیرعامل هواوی همچنین بر این باور است که حرکات ترامپ باعث می‌شود که یک سری از صنایع در کشور رشد به‌سزایی داشته باشند. البته این تحسین احتمالا دوطرفه نخواهد بود. در حقیقت تاریخچه فعالیت سیاسی و نظامی ژنگ‌فی باعث شده که هواوی تحت نظارت بیشتر و شک بیشتر باشد.

ژنگ‌فی در جوانی سرباز بوده و در حال حاضر هم عضو حزب کمونیست چین است. با این حال او بر این باور است که تفکرات سیاسی او هیچ تاثیر و تغییری در روش مدیریت شرکت ایجاد نمی‌کند. به گفته او در مسائلی مانند امنیت سایبری و حریم شخصی، این شرکت در کنار مشتریان خود خواهد بود.

در حال حاضر هیچ قانونی در چین وجود ندارد که شرکت‌ها را مجبور به ایجاد یک در پشتی در نرم‌افزار یا سخت‌افزار آن‌ها کند. شرکت‌ها از نظر قانونی مجبور به پاسخگویی و همکاری این چنینی با دولت نیستند. همچنین هواوی و ژنگ‌فی هم به گفته خود او درخواستی مبنی بر تحویل اطلاعات نداشته‌اند.

البته قوانین مختلفی وجود دارد و ممکن است دولت چین از یک قانون مشخص برای دریافت یک سری اطلاعات مشخص استفاده کند. با این حال مدیرعامل هواوی گفته که اگر چنین درخواستی از دولت چین داشته باشد، مطمئنا با آن مبارزه خواهد کرد.

ژنگ‌فی می‌گوید که مقابله با تحریم‌های آمریکا سخت خواهد بود و امسال سال سختی برای این شرکت است. این شرکت امسال قصد داشت که شبکه 5G را در آمریکا، استرالیا و ژاپن بیشتر گسترش دهد. اما برنامه‌های شرکت ضربه دیده است. ژنگ‌فی می‌گوید که هواوی به اندازه ZTE ضربه نخواهد خورد، اما به هر حال ضربه شدیدی خواهد دید.

منبع Slashgear
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.