گلکسی اس 10 از حافظه رم LPDDR5 استفاده خواهد کرد

اواخر تیر ماه امسال، سامسونگ از نسل جدید حافظه رم خود موسوم به LPDDR5 پرده‌برداری کرد و قول داد که این محصولات در نسل آینده گوشی‌های هوشمند مورد استفاده باشند. حالا گفته می‌شود این نوع حافظه را در گلکسی اس 10 خواهیم دید.

0

در تیر ماه امسال، در فارنت خبر معرفی نسل جدید رم‌های سامسونگ را منتشر کردیم. حافظه رم LPDDR5 به عنوان نسل جدیدی از حافظه‌های رم معرفی شد و این حافظه رم بهبود چشمگیری نسبت به نسخه‌های پیشین داشت. این نوع حافظه توانایی و همچنین سرعت بیشتری نسبت به چیپ‌های LPDDR4 دارد.

با این حال رم LPDDR5 هنوز در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار نگرفته است. اما ممکن است این قضیه در چند ماه آینده تغییر کند. طبق شایعات و اخبار جدید منتشر شده، احتمالا گلکسی اس 10 سامسونگ همانطور که انتظار می‌رفت از این حافظه رم استفاده کند.

اما این حافظه رم چه تغییری نسبت به نسل حاضر داشته است؟ نسخه استاندارد رم LPDDR5 حدودا یک و نیم برابر بهبود عملکرد را به همراه خواهد داشت. از نظر اعداد اگر نگاه کنیم، این بدین معنا است که این رم اجازه انتقال 51.2 گیگابایت اطلاعات در ثانیه را خواهد داد.

در فعالیت‌های معمولی شاید با تغییر زیادی مواجه نشوید، اما این رم امکان انجام عملیات‌های سنگین را فراهم خواهد کرد. ضبط ویدئو 4K راحت‌تر خواهد بود و پخش و ادیت آن هم آسان‌تر می‌شود. دستگاه‌های هوشمند ما به سمت استفاده از هوش مصنوعی می‌روند و به همین خاطر قابلیت هوش مصنوعی گوشی‌ها هم سریع‌تر و کاربردی‌تر می‌شود.

اما این تمام ماجرا نیست. احتمال می‌دهیم که امسال سال عرضه 5G باشد. به همین خاطر این چیپ تازه یک نقش کلیدی در شبکه 5G را بازی خواهد کرد. حجم و سرعت انتقال داده بیشتر خواهد شد و این روند با رم LPDDR5 راحت‌تر خواهد بود.

همانند بسیاری از تکنولوژی‌های تازه، این حافظه رم تاثیر شگرفی در بهبود عمر باتری خواهد داشت. این نوع رم‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از ولتاژ پایین‌تری استفاده کنند. همچنین یک حالت کم‌مصرف تازه به شما اجازه می‌دهد که 30 درصد کمتر از باتری خود استفاده کنید.

حافظه رم LPDDR5 هزینه بالایی خواهد داشت. به همین خاطر احتمالا سامسونگ تنها در سه گوشی گلکسی اس 10، گلکسی اس 10 پلاس و گلکسی اس 10 نسخه 5G از این رم استفاده کند و به  شاید گلکسی اس 10E از رم قدیمی‌تر LPDDR4 استفاده کند. البته پردازنده باکیفیت و پرچم‌داری در این محصول استفاده خواهد شد تا تفاوت زیادی در عملکرد وجود نداشته باشد.

منبع Phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.