کارت حافظه SD یک ترابایتی سرانجام به واقعیت تبدیل شد

شرکت لکسار اولین کارت حافظه SD یک ترابایتی را سرانجام به بازار عرضه می‌کند. با این‌که مدتی از معرفی این کارت‌ها می‌گذرد این اولین بار است که مصرف‌کنندگان می‌توانند کارت SD یک ترابایتی را واقعاً خریداری کنند.

0

سن‌دیسک سال ۲۰۱۶ نمونه اولیه‌ای از یک کارت حافظه SD یک ترابایتی را رونمایی کرد اما محصول نهایی هیچ‌گاه به بازار عرضه نشد. در عوض شرکت لکسار اما سری Professional 633x از کارت‌های حافظه SDHC و SDXC UHS-I خود را از حافظه ۱۶ گیگابایت تا یک ترابایتی به بازار عرضه کرده است. به گفته Lexar این کارت حافظه سرعت خواندنی تا ۹۵ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن تا ۷۰ مگابایت برثانیه خواهد داشت. با این‌حال این‌کارت صرفاً استاندارد V30/U3 را کسب کرده که عملکرد نوشتن مداوم ۳۰ مگابایت بر ثانیه را تضمین می‌کند.

از آن‌جا که کارت حافظه SD یک ترابایتی جدید و ساخت آن هزینه‌بر است قیمت بیشتری نسبت به دو کارت حافظه ۵۱۲ گیگابایتی خواهد داشت. لکسار قیمت این کارت حافظه را ۴۹۹ دلار اعلام کرده اما در برخی خرده‌فروشی‌های آنلاین می‌توانید این کارت را با قیمت ۳۹۹ دلار هم خریداری کنید. این درحالیست که کارت‌های حافظه SD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایتی قیمتی حدود ۱۵۰ دلار دارند.

با این‌حال چنین کارت حافظه گرانی برای دوربین‌های دیجیتال امروزی که قابلیت فیلم‌برداری 4K نیز دارند بسیار مفید است؛ چرا که برخی از آن‌ها تنها یک درگاه کارت حافظه دارند.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.