دل نسل جدید لپ‌تاپ XPS 13 را با جایگیری مناسب وب‌کم معرفی کرد

هر سال لپ‌تاپ XPS 13 شرکت دل، یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های سال بوده است و امسال هم این لپ‌تاپ با قدرت بازگشته است.

0

نسل جدید لپ‌تاپ XPS 13 به تازگی معرفی شد. هر ساله این محصول با پردازنده قوی، عمر باتری خوب و طراحی جذاب خود وارد بازار می‌شود. البته طی مدت اخیر، یک مشکل بزرگ در این محصول وجود داشته است. وبکم این محصول در جای بدی قرار داشته و امسال این قضیه تغییر کرده است.

این طراحی ابتدا در نسخه سال 2015 ظاهر شد. شرکت دل تصمیم گرفت که حاشیه‌های لپ‌تاپ XPS 13 را کم کند و به همین خاطر مجبور شد که وبکم را به پایین صفحه منتقل کند. با چنین وبکمی، تصویر بدی از شما ضبط و پخش می‌شد.

اما نسل جدید لپ‌تاپ XPS 13 این مشکل را بالاخره برطرف کرده است. دل بالاخره به توصیه کاربران خود گوش کرده و وبکم را به جای پایین صفحه، به بالای صفحه منتقل کرده است.

بقیه قسمت‌های این لپ‌تاپ هم به صورت کلی استاندارد و تازه است. پردازنده ویسکی لیک نسل هشتم در این دستگاه قرار دارد. می‌توانید بین نسخه‌های i3، i5 و i7 یکی را انتخاب کنید. رنگ سفید هم به گزینه‌های انتخابی اضافه شده است. XPS 13 از دالبی ویژن هم پشتیبانی خواهد کرد. این لپ‌تاپ همچنین لولای بهتری دارد و با یک دست می‌توانید آن را باز کنید.

اما بهبود اصلی در حقیقت جایگیری وبکم لپ‌تاپ است. دل می‌گوید که تیم تحقیقات این شرکت دو سال تمام بر روی این وبکم 2.25 میلیمتری کار کرده‌اند تا آن را بالای لپ‌تاپ 13 اینچ قرار دهند. البته این حرکت برای شرکت هزینه داشته است. دیگر امکان استفاده از قابلیت Windows Hello را نخواهید داشت. با این حال اگر نسخه‌ای که خریداری می‌کنید حسگر اثر انگشت داشته باشد، کار شما آسان خواهد بود.

نسل جدید لپ‌تاپ XPS 13 ماه آینده با قیمت 899 دلار پایه به فروش خواهد رسید.

نسل جدید لپ‌تاپ XPS 13

اما این لپ‌تاپ تنها محصول امسال شرکت نیست. دل یک نسخه از Inspiron 7000 را عرضه خواهد کرد. این محصول طراحی تازه‌ای دارد و قلم استایلوس آن در لولای لپ‌تاپ جای خواهد گرفت. این محصول در دو اندازه 13 و 15 اینچی عرضه می‌شود.

Inspiron 7000 آخرین پردازنده ویسکی لیک اینتل را خواهد داشت. همچنین چندین نسخه با پردازنده‌های گرافیکی مختلف عرضه خواهد شد. قیمت و زمان عرضه هنوز مشخص نیست و در ماه‌های آینده شاهد عرضه اطلاعات بیشتر خواهیم بود.

همچنین دل قابلیت‌های جدید نرم‌افزار Mobile Connect را به نمایش گذاشت. از طریق این نرم‌افزار امکان انتقال مستقیم قایل از کامپیوتر به یک گوشی اندرویدی یا بالعکس را خواهید داشت.

نسل جدید لپ‌تاپ XPS 13

همچنین از طریق تجربه VR می‌توانید نوتیفیکیشن‌ها و تماس‌های خود را به شکل یک گوشی در دنیای واقعی مشاهده کنید. در حقیقت با استفاده از VR می‌توانید به یک نسخه مجازی از گوشی خود دست پیدا کنید. به صورت کلی دل تجربه جذابی را ایجاد کرده و اگر برخی مشکلات سرعت را کنار بگذاریم، با قابلیت جالبی روبرو هستیم. فعلا این قابلیت در حالت دمو قرار دارد و باید ببینیم دل چه برنامه‌هایی برای آینده دارد.

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.