تلویزیون غول‌آسای ٧۵ اینچی TCL با فناوری QLED و وضوح 8K معرفی شد

TCL سال خوبی را در زمینه فروش پشت سر گذاشت. این شرکت امسال با یک تلویزیون غول‌آسا به بازار بازمی‌گردد.

0

شرکت TCL در سال 2018 سری 6 تلویزیون Roku را عرضه کرد. این تلویزیون 65 اینچی نقد و بررسی‌های خوبی را دریافت کرد و همچنین قیمتی خوبی را در کنار کیفیت خوب خود داشت. با این حال این شرکت قصد دارد که در سال جدید، سال بهتری داشته باشد. تلویزیون 75 اینچی TCL از سری تلویزیون‌های Roku امسال در CES 2019 معرفی شد.

تلویزیون 75 اینچی TCL امکانات فراوانی دارد. این تلویزیون رزولوشنی 8K خواهد داشت. پنل این تلویزیون هم QLED خواهد بود. شرکت TCL اعلام کرده که طی مرور زمان قصد دارد تا اندازه‌های بزرگ‌تری از این سری تلویزیون را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

متاسفانه قیمت تلویزیون سری هشت Roku مشخص نیست. اما اگر نگاهی به گذشته TCL داشته باشیم، احتمالا این محصول 8K با قیمتی ارزان‌تر از دیگر رقبا به فروش خواهد رسید.

تلویزیون 75 اینچی TCL همچنین دارای یک تکنولوژی بک‌لایتینگ جدید است که شرکت از نام Quantum Contrast برای توصیف آن استفاده کرده است. این قابلیت، در بسیاری از دیگر تلویزیون‌ها هم به شکل LED موجود است. به صورت ساده، یک سری LED داخل تلویزیون وجود دارد که نور را کم و زیاد خواهند کرد و باعث ایجاد کنتراست دقیق‌تر و گسترده‌تری می‌شوند.

شرکت TCL در تلویزیون خود اندازه این LEDها را کاهش داده است. به همین خاطر تعداد LEDها بیشتر شده است. پس شما با یک سری LED کوچک و زیاد مواجه هستید. هر چقدر که تعداد LEDها بیشتر باشد، مناطق مختلف کنتراستی هم بیشتر خواهند بود. هزاران منطقه کنتراست در تلویزیون ایجاد خواهد شد.

از این طریق، سیاه واقعی و سفید واقعی را در تصویر خود خواهید داشت و همچنین رنگ‌ها زنده به نظر می‌رسند. البته این سیستم بی‌نقص و ایده‌آل نیست. در یک سیستم ایده‌آل، باید به ازای هر پیکسل یک LED وجود داشته باشد که طراحی آن کار سختی است، اما نتیجه فوق‌العاده خواهد بود.

همچنین قیمت سری 5 و 6 تلویزیون‌های Roku هم کاهش یافته و می‌توانید آن‌ها را با قیمت بهتری خریداری کنید. به عنوان مثال تلویزیون 75 اینچی نسخه 6 با قیمت کمتر از 1800 دلار عرضه خواهد شد.

شرکت TCL همچنین به فکر ایجاد یک سیستم کنترل صدا است. برخی از تلویزیون‌های این شرکت امسال با یک میکروفون راه‌دور عرضه خواهند شد و می‌توانید حتی در یک اتاق شلوغ، به تلویزیون خود دستور صوتی بدهید. دستیار صوتی Roku پاسخگو شما خواهد بود.

منبع Digitaltrends
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.