قوی‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ دنیا با قابلیت ارتقای پردازنده و کارت گرافیک معرفی شد

شرکت Alienware در نمایشگاه CES 2018 از هیجان‌انگیزترین محصول گیمینگ رونمایی کرد: یک لپ‌تاپ گیمینگ با قابلیت تعویض و ارتقای پردازنده، کارت گرافیک و سایر اجزا.

0

احتمالاً می‌دانید که در لپ‌تاپ‌ها نمی‌توانید کارت گرافیک یا پردازنده را به راحتی تعویض کرده یا ارتقا دهید. حتی برخی مدل‌های جدید امکان تعویض رم یا حافظه را نیز از کاربر گرفته‌اند. در عوض Alienware با لپ‌تاپ گیمینگ جدید Area-51m خود این محدودیت‌ها را برداشته و در واقع یک پی‌سی گیمینگ را در پوسته یک لپ‌تاپ گنجانده است. این لپ‌تاپ همچنین عنوان قوی‌ترین لپ‌تاپ دنیا را نیز در اختیار دارد.

Area-51m در واقع از قطعات یک کامپیوتر و نه یک لپ‌تاپ استفاده می‌کنید و پردازنده و کارت گرافیک را به شکل یک ماژول می‌توانید تعویض کنید. شاید بهتر باشد بگوییم با یک پی‌سی کوچک مواجهیم که کیبورد و صفحه‌نمایش نیز به آن متصل شده است. به این ترتیب می‌توانید پردازنده، کارت گرافیک، رم، هارد دیسک و باتری را تعویض کرده یا ارتقا دهید.

برخلاف اکثر سازندگان که کاربر را از باز کردن لپ‌تاپ خود منع می‌کنند Alienware حتی با انتشار راهنماهایی این‌کار را به کاربر آموزش می دهد. جالب است بدانید Area-51m در واقع نام اولین لپ‌تاپ این شرکت نیز بود که در سال ۲۰۰۱ به بازار عرضه شد.

Alienware Area-51m

خب حالا وقت آن رسیده که به سراغ مشخصات فنی این غول برویم. این لپ‌تاپ از پردازنده‌های دسکتاپی نسل نهم اینتل Core i7-8700 یا Core i7-9700K و یا Core i9-9900K بهره می‌برد که قوی‌ترین پردازنده گیمینگ دنیا برای کامپیوترهاست. Area-51m را می‌توانید با کارت گرافیک GeForce RTX 2080 نیز سفارش دهید؛ البته نه نسخه لپ‌تاپی ضعیف‌تر، بلکه نسخه اصلی که قابلیت آورکلاک را نیز دارد تا اختلاف آن با یک کارت گرافیک بزرگ پی‌سی به حدود ۵ تا ۱۰ درصد برسد. به لطف مادربورد Z390 درون این لپ‌تاپ به‌صورت تئوری می‌توانید هر پردازنده سازگار با این چیپست را روی آن نصب کنید؛ البته با توجه به مصرف انرژی و منبع تغذیه.

در مورد کارت‌های گرافیک اما Alienware کارت‌های ویژه‌ای با عنوان Dell Graphics Form Factor‌ یا DGFF عرضه می‌کند که می‌توان آن‌ها را با کارت درون لپ‌تاپ تعویض کرد.

نکته دیگر این‌که با وجود باتری بزرگ ۹۰ واتی این لپ‌تاپ تنها می‌تواند حدود ۴۵ دقیقه دوام بیاورد. همچنین دو آداپتور بزرگ برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته شده که یکی ۱۸۰ واتی و دیگری بسته به انتخاب کارت گرافیک شما ۱۸۰، ۲۴۰ یا ۳۳۰ واتی خواهد بود. ایده این است که وقتی می‌خواهید از لپ‌تاپ خود استفاده‌های سبک و پرتابل داشته باشید تنها آداپتور کوچک را حمل کنید و هنگام بازی یا کارهای سنگین هر دو را به دستگاه متصل کنید.

در بخش صفحه‌نمایش هم چندین گزینه برای انتخاب وجود خواهد داشت. صفحه‌نمایش ۱۷.۳ اینچی 1080p این دستگاه را از نرخ فریم ۶۰ تا ۱۴۴ هرتز و با G-Sync یا ردیاب چشم Tobii می‌توانید سفارش دهید. این لپ‌تاپ همچنین دو اسلات PCIe M.2 SSD و یک جایگاه هارد درایو دارد و می‌توانید تا ۶۴ گیگابایت حافظه رم 2400Mhz نیز در آن قرار دهید.

Area-51m از نظر درگاه‌ها هم چیزی کم ندارد. یک درگاه تاندربولت ۳، سه درگاه USB 3.1، یک درگاه HDMI 2.0، miniDisplayPort، اترنت و درگاه کارت گرافیک خارجی Alienware. وزن این لپ‌تاپ غول‌آسا هم ۳.۸۶ کیلوگرم خواهد بود.

قیمت و زمان عرضه Alienware Area-51m

قیمت پایه این محصول ۲۵۵۰ دلار و زمان عرضه آن هم ۹ بهمن ماه اعلام شده است. با این قیمت می‌توانید لپ‌تاپ را با پردازنده Core i7-8700، کارت گرافیک RTX 2070، یک ترابایت هارد دیسک، ۸ گیگابایت رم و صفحه‌نمایش 1080p 60Hz سفارش دهید. با این‌که این مشخصات با حداکثر توان لپ‌تاپ فاصله زیادی دارد اما از آن‌جا که در آینده امکان ارتقا وجود دارد خیالتان تا حد زیادی راخت خواهد بود.

 

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.