هواوی میت‌بوک 13 خود را برای رقابت با مک‌بوک ایر اپل معرفی کرد

پس از عرضه محصول شگفت‌انگیز میت‌بوک ایکس پرو برای رقابت با مک‌بوک پرو، هواوی حالا یک لپ‌تاپ جدید برای رقابت با مک‌بوک ایر جدید معرفی کرده است: میت‌بوک 13 با قیمت پایه ۱۰۰۰ دلار.

0

میت‌بوک ایکس پرو با قابلیت‌هایی مثل حاشیه‌های فوق باریک، وبکمی که در کیبورد مخفی شده و همچنین قیمت مناسب نسبت به امکانات توانست به رقیب قدرتمندی برای مک‌بوک پرو یا هر لپ‌تاپ ویندوزی دیگری تبدیل شود. حالا میت‌بوک 13 قرار است به جنگ مک‌بوک ایر جدید اپل برود که به‌زودی به بازار عرضه شده است.

مک‌بوک ایر با وجود پیشرفت‌ها و بهبودهایی که سرانجام نسبت به نسل قبل داشت توجه زیادی را به خود جلب کرد اما معایبی مثل پردازنده ضعیف سری Y، کیبورد نه‌چندان ایده‌آل و البته قیمت بالا باعث شد بسیاری کاربران منتظر گزینه مناسب‌تری باشند؛ گزینه‌ای که حالا شاید هواوی معرفی کرده باشد. MateBook 13 قرار است جایی بین میت‌بوک D و میت‌بوک ایکس پرو هواوی قرار بگیرد.

میت‌بوک 13 هم درست مثل سایر مدل‌های این خانواده دارای نسبت تصویر ۳:۲ اما با اندازه ۱۳ اینچی و وضوح ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است (به‌جای صفحه‌نمایش ۱۳.۹ اینچی و 3000×2000 پیکسلی در مدل پرچم‌دار). صفحه‌نمایش میت‌بوک جدید را می‌توانید در دو نسخه لمسی یا عادی سفارش دهید. این مدل همچنین با ضخامت ۱۴.۹ میلی‌متری کمی از مک‌بوک ایر جدید اپل هم باریک‌تر است.

نقطه قوت میت‌بوک 13 اما پردازنده نسل هشتمی اینتل Core i5-8265U از سری ویسکی‌لیک است که دارای چهار هسته پردازشی خواهد بود. ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و گرافیک داخلی اینتل هم از سایر مشخصات نسخه پایه میت‌بوک جدید. با این‌حال اگر بخواهید می‌توانید مدل قوی‌تری را با پردازنده Core i7-8565U با ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و گرافیک مجزای MX150 انویدیا هم سفارش دهید. هر دو مدل دارای ۸ گیگابایت رم و دو درگاه USB-C هستند. درگاه سمت چپ برای انتقال داده و شارژ استفاده می‌شود و درگاه سمت راست برای انتقال داده و پشتیبانی از DisplayPort.

میت‌بوک 13 از همان حسگر اثر انگشت مشابه نسخه پرچم‌دار استفاده می‌کند و خوشبختانه وب‌کم در حاشیه نسبتاً ضخیم‌تر بالای صفحه قرار گرفته تا زاویه آن مناسب باشد.

زمان عرضه و قیمت میت‌بوک 13 هواوی

همان‌طور که گفتیم قیمت نسخه پایه Core i5 این لپ‌تاپ ۱۰۰۰ دلار تعیین شده و قیمت نسخه Core i7 هم ۱۳۰۰ دلار خواهد بود. در این بازه قیمتی این لپ‌تاپ نه‌تنها باید با مک‌بوک ایر بلکه با XPS 13، لپ‌تاپ سرفیس، مک‌بوک پرو و حتی نسخه پایه میت‌بوک ایکس پرو خود با قیمت ۱۲۰۰ دلار رقابت کند.

با این‌حال اگر MateBook 13 بتواند مثل نسخه قبلی دوام شارژ و عملکرد عالی داشته باشد یکی از بهترین گزینه‌های خرید خواهد بود. میت‌بوک 13 قرار است از ۹ بهمن‌ماه در آمازون، Newegg و سایر فروشگاه‌ها عرضه شود.

منبع theverge windowscentral
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.