تلویزیون ماژولار ۷۵ اینچی سامسونگ با فناوری MicroLED؛ گامی به سوی آینده

سامسونگ به‌تازگی در نمایشگاه CES 2019 از تلویزیون ۷۵ اینچی جدید خود رونمایی کرد که به‌صورت قطعه‌قطعه و ماژولار در کنار هم قرار گرفته و از فناوری MicroLED بهره می‌برد.

0

فناوری تلویزیون‌های خانگی نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت فراوانی داشته است. ال‌جی با پنل‌های OLED با کنتراست بی‌نهایت و قابلیت انعطاف سعی در گرفتن بازار دارد و سامسونگ حالا با فناوری جدید Micro LED خود تلویزیون ماژولار ۷۵ اینچی 4K ساخته و به نمایشگاه CES 2019 آورده است.

تلویزیون ماژولار سامسونگ MicroLED

این تلویزیون در واقع از کاشی‌های کوچک‌تری با جنس MicroLED تشکیل شده که شامل میلیون‌ها چیپ LED میکروسکوپی غیراورگانیک قرمز، سبز و آبی هستند. از آن‌جا که این پنل‌ها نیازی به نور پس‌زمینه ندارند ضخامت بسیار کمی هم دارند. بزرگترین وعده سامسونگ برای MicroLED این است که سرانجام تلویزیون‌های سامسونگ خواهند توانست از نظر کیفیت تصویر با تلویزیون‌های OLED رقیب (مثل ال‌جی) رقابت کنند در حالی که مشکلات استفاده از قطعات ارگانیک OLED را نیز ندارند.

MicroLED درست مثل OLED رنگ مشکی کاملاً عمیق تولید می‌کند چرا که هر LED می‌تواند به‌صورت مجاز خاموش شود. مزیت این پنل‌های بهترین روشنایی و گسترده‌ترین بازه رنگی HDR بدون مشکلات burn-in شایع در پنل‌های OLED است؛ چرا که در این‌جا خبری از افت کیفیت طبیعی نیست.

با این‌که سامسونگ جزئیاتی مثل قیمت و یا زمان عرضه دقیق این تلویزیون ماژولار را افشا نکرده اما می‌توان حدس زد با قیمتی نجومی مواجه باشیم. به هر حال ساخت این پنل‌ها هزینه بسیاری داشته و باید هر کاشی به دقت ساخته شود وگرنه کل مجموعه بلااستفاده خواهد شد.

تلویزیون ماژولار چیست؟

تلویزیون ماژولار سامسونگ

در نهایت هدف تلویزیون ماژولار این است که بتوانید تلویزیون خود را با هر اندازه و هر نسبت تصویر دلخواهی بسازید و تا محدودیت سنتی تلویزیون‌ها حذف شود. هر ماژول MicroLED در واقع دو بخش دارد: بخش اول صفحه پشتی با گیره‌هایی برای اتصال به ماژول‌های کناری و بخش صفحه‌نمایش که به‌صورت مغناطیسی به بخش اول متصل خواهد شد. سامسونگ همچنین برای نمایش پتانسیل این فناوری یک نسخه ۲۱۹ اینچی از این تلویزیون را موسوم به دیوار یا The Wall در معرض نمایش قرار داده است.

تلویزیون 219 اینچی ماژولار

همان‌طور که گفتیم نسل‌های اولیه این تلویزیون احتمالاً ده‌ها هزار دلار برای نسخه ۷۵ اینچی و شاید ۱۰۰ هزار دلار هم برای دیوار ۲۱۹ اینچی هزینه داشته باشد. درحالی‌که تلویزیون‌های QLED سامسونگ فروش نسبتاً خوبی را تجربه کرده‌اند MicroLED بی‌شک می‌تواند رقبایی مثل پلاسمای پاناسونیک و OLED ال‌جی را حداقل در رده گران‌قیمت سرانجام کنار بزند.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.