اچ‌پی اولین کروم‌بوک دنیا با پردازنده AMD را معرفی کرد

کروم‌بوک‌ها گزینه‌هایی اقتصادی و به‌صرفه نسبت به لپ‌تاپ‌های ویندوزی محسوب می‌شوند. حالا اچ‌پی اولین کروم‌بوک با پردازنده AMD را در CES 2019 معرفی کرده است.

0

پردازنده‌های AMD لپ‌تاپی به تازگی توانسته‌اند به سطح کارایی و عملکرد رقبای اینتلی خود برسند و حالا اچ‌پی اولین کروم‌بوک با پردازنده AMD را معرفی کرده است. محصول جدید این شرکت آمریکایی کروم‌بوک 14 اولین کروم‌بوکی محسوب می‌شود که به تراشه دوهسته‌ای AMD A4 مجهز شده است. کروم‌بوک‌ها پیش از این با تراشه اینتل و یا ARM عرضه می‌شدند.

کروم‌بوک 14

کروم‌بوک 14 قرار است همین ماه با قیمت مناسب ۲۶۹ دلار برای نسخه دوهسته‌ای A4 به بازار عرضه شده و بعدها نسخه AMD A6 نیز با قیمت بالاتر روانه بازار شود. سری A تراشه‌های AMD را می‌توان هم‌رده با سری Celeron تراشه‌های اینتل دانست که به لپ‌تاپ‌های ارزان‌تر و اقتصادی اختصاص دارد. مزیت این پردازنده‌ها مصرف پایین انرژی است و به همین دلیل کروم‌بوک 14 می‌تواند ۹ ساعت دوام بیاورد. این کروم‌بوک دارای صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی با وضوح 768p به همراه ۴ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی است. حافظه لپ‌تاپ را البته می‌توانید از طریق درگاه microSD گسترش دهید.

کروم‌بوک 14

اچ‌پی همچنین قصد دارد نسخه‌ای از این کروم‌بوک را با صفحه‌نمایش لمسی 1080p‌نیز به بازار عرضه کند. از سایر مشخصات این لپ‌تاپ می‌توان به وبکم HD، اتصال WiFi 2×2، بلوتوث ۴.۲، دو درگاه USB 3.0 و دو درگاه USB 2.0 اشاره کرد. این لپ‌تاپ ۱.۵۴ کیلوگرم وزن و ۱۸.۲ میلی‌متر ضخامت داشته و در رنگ‌های سفید و مشکی عرضه خواهد شد.

منبع Engadget theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.