دی‌لینک مودم خانگی 5G خود را در کنار تجهیزات خانه هوشمند دیگر معرفی کرد

شرکت آشنای تجهیزات شبکه دی‌لینک به‌تازگی اولین مودم خانگی 5G خود را معرفی کرد. این مودم/روتر که DWR-2010 نام دارد با یک سیم‌کارت 5G می‌تواند اینترنت پرسرعت به اشتراک بگذارد.

2

با گسترش آهسته آهسته فناوری 5G و نزدیک شدن به عرضه تجاری نسل پنجم شبکه تلفن همراه باید منتظر روترها و مودم‌های سازگار با این فناوری هم باشیم. مودم خانگی 5G دی‌لینک یک روتر است که به‌جای اتصال به کابل شبکه یا تلفن از سیم‌کارت 5G‌ برای فراهم کردن اینترنت بی‌سیم وای‌فای در سطح خانه استفاده می‌کند.

هنوز اطلاعات چندانی از این محصول که در آستانه نمایشگاه CES 2019 معرفی شده در دست نیست و قیمت یا زمان عرضه آن را نمی‌دانیم. با این‌حال می‌توان حدس زد که در صورت پیشرفت و توسعه مناسب 5G چنین محصولاتی با تقاضای فراوانی مواجه شوند. با این‌حال دی‌لینک برخی مشخصات این محصول را فاش کرده است.

روتر DWR-2010 سرعتی ۴۰ برابر بیشتر از سرعت میانگین اینترنت پهن‌باند آمریکا یعنی ۷۰ مگابیت بر ثانیه خواهد داشت (چیزی حدود ۲.۸ گیگابیت بر ثانیه) خواهد داشت (البته به‌صورت تئوری). علاوه بر این DWR-2010 از هر دو بخش فرکانسی زیر ۶ گیگاهرتز و mmWave استاندارد 5G پشتیبانی می‌کند تا با هر اپراتوری که 5G را ارائه دهد سازگار باشد. دی‌لینک قصد دارد این روتر را در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ به اپراتورها و بازار عرضه کند.

DSP-W320

در کنار این مودم خانگی 5G دی‌لینک همچنین چند محصول از خانواده mydlink نیز معرفی کرد. پریز هوشمند وای‌فای DSP-W118 برای درون منزل و DSP-W320 برای محیط بیرونی. هر دو از دستیار گوگل، الکسا و اپلیکیشن mydlink بدون نیاز به هاب داخلی پشتیبانی می‌کنند. مدل داخلی این پریز می‌تواند سایر پریزها را مسدود کردی و مدل خارجی هم با استاندارد IP44 دربرابر آب و گردوغبار مقاوم است.

DCH-S161

دی‌لینک همچنین یک سنسور آب مجهز به وا‌فای معرفی کرده که می‌تواند در مکان‌های حساس قرار گرفته و وجود آب را در صورت تشخیص گزارش دهد. این محصول که DCH-S161 نام دارد با دو باتری AA معمولی کار می‌کند و از دستیار گوگل نیز پشتیبانی خواهد کرد. این سنسور قیمتی معادل ۵۰ دلار داشته و تا پایان سال وارد بازار خواهد شد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. تارا می‌گوید

    سلام
    آیا طول سیمی که از مودم به نویز گیر و یا از نویز گیر به پریز تلفن وصل میشه بر روی سرعت یا کیفیت اینترنت دریافتی موقع استفاده تاثیر داره؟

    یعنی سرعت و کیفیت اینترنت با اتصالات مودم با سیم کوتاه باشه بهتره یا سیم بلند؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      بله تاثیرگذاره
      هر چقدر سیم کوتاه تر باشه و در معرض سیم برق یا سایر اتصالات نباشه بهتره. تلفن بی سیم هم در برخی مدل ها در وای فای اختلال ایجاد می‌کنه