نوکیا 8.1 به‌جای گوریلا گلس از شیشه محافظه NEG Dinorex استفاده می‌کند

درحالی‌که تقریباً تمامی سازندگان گوشی‌های هوشمند از گوریلا گلس استفاده می‌کنند نوکیا در گوشی نوکیا 8.1 از شیشه محافظ NEG Dinorex استفاده کرده است.

0

چند سالی هست که شرکت کورنینگ با شیشه‌های محافظ گوریلا گلس خود بازار را تصاحب کرده و تقریباً هر گوشی بالارده‌ای که در بازار می‌بینید از گوریلا گلس برای محافظت از صفحه‌نمایش خود استفاده می‌کند. اما ظاهراً نوکیا در گوشی نوکیا 8.1 محافظ دیگری را با نام NEG Dinorex به کار گرفته است.

شرکت NEG یک شرکت ژاپنی است که از فرایندی مشابه کورنینگ استفاده می‌کند: نشست یون‌های پتاسیم روی سطح شیشه برای افزایش استحکام شیشه. شیشه‌های Dinorex پیش از این در برخی محصولات شرکت‌های ZTE، Meizu و BQ نیز استفاده شده‌اند.

با این‌که شرکت کورنینگ در این زمینه پیشتاز است محصولات دیگری هم وجود دارند. به‌طور مثال سونی هم در گذشته از شیشه‌های Dragontrail شرکت Asahi در گوشی‌های اکسپریا استفاده کرده بود و برخی گوشی‌های سامسونگ، آلکاتل و بلک‌بری نیز از شیشه‌های مقاوم دیگری بهره گرفته‌اند.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.