حدود ۷۸ درصد آیفون‌ها و آی‌پدهای فروخته شده در ۴ سال اخیر به iOS 12 آپدیت شده‌اند

طبق وب‌سایت پشتیبانی اپل ۷۸ درصد از آیفون‌ها و آی‌پدهایی که در ۴ سال اخیر فروخته شده‌اند حالا با iOS 12 کار می‌کنند.

0

برخلاف اندروید که به‌خاطر پراکندگی تولیدکنندگان و تعدد گوشی‌های معمولاً اکثر کاربران از نسخه‌های قدیمی سیستم‌عامل استفاده می‌کنند، اپل پشتیبانی خوبی داشته و گفته می‌شود ۷۸ درصد آی‌دیوایس‌های عرضه شده در ۴ سال اخیر با آخرین نسخه سیستم‌عامل یعنی iOS 12 کار می‌کنند. این درحالیست که iOS 12 تنها ۳ ماه و نیم پیش منتشر شده است.

iOS 12 distribution

همان‌طور که در نمودار بالا می‌بینید بنابر آمار دسترسی به اپ استور، ۷۵ درصد کل دستگاه‌ها از iOS 12 و ۱۷ درصد هم از iOS 11 استفاده می‌کنند. این آمار برای دستگاه‌های عرضه شده در ۴ سال اخیر بیشتر به نفع iOS 12 است.

حال این آمار را با اندروید مقایسه کنید: ۳۴.۰۸ درصد اندروید ۸ اوریو، ۲۳.۳۴ درصد اندروید ۷ نوگت، ۱۸.۶۵ درصد اندروید ۶ مارشملو، ۱۵.۲۴ درصد اندروید ۵ آب‌نبات چوبی، ۴.۷۶ درصد اندروید ۴.۴ کیت‌کت و کماکان خبری از درصد قابل توجهی برای اندروید ۹ پای نیست. البته اگر منصفانه نگاه کنیم اپل تنها نیاز به آپدیت چند دستگاه محدود دارد درصورتی که گوگل کنترلی روی ده‌ها تولیدکننده مختلف اندروید و هزاران مدل گوشی‌های آن‌ها ندارد.

با این‌حال این آمار نشان می‌دهد اگر برای شما به‌روزرسانی‌های به‌موقع اهمیت دارد کماکان بهترین گزینه آیفون و آی‌پدهای اپل و پس از آن محصولات پیکسل گوگل خواهد بود.

منبع phonearena statcounter
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.