بیت‌تورنت رمزارز خود را معرفی کرد؛ برای دانلود سریع‌تر پول بپردازید!

بیت تورنت که یکی از بنیان‌گذاران سیستم دانلود تورنت بوده است تصمیم گرفته که یک رمزارز برای کاربران خود با نام BitTorrent Token یا BTT ایجاد کند.

0

رمزارز بیت‌تورنت با نام BTT عرضه خواهد شد و از پروتکل Tron استفاده می‌کند. Tron مدتی پیش شرکت سنگاپوری بیت‌تورنت را خریداری کرد. به گفته بیت‌تورنت این شرکت بالغ بر 100 میلیون کاربر دارد. جاستین سان، مدیرعامل تران و بیت‌تورنت در بیانیه خبر شرکت گفت:

در یک قدم بزرگ، ما قصد داریم که بلاک‌چین را به میلیون‌ها کاربر خود معرفی کنیم. از این طریق امکان بیشتری را برای تولیدکنندگان محتوا خواهیم داشت و می‌توانیم محتوا بیشتری را به صورت مستقیم پخش کنیم.

رمزارز بیت‌تورنت چیست؟

برنامه رمزارز بیت‌تورنت در پی پروژه اطلس است. بیت تورنت، چندین ماه پیش پروژه اطلس را معرفی کرد. اطلس یک راه‌حل P2P است و کاربران با استفاده از این اطلس امکان دریافت رمزارز و خرج کردن آن را دارند.

در سیستم فعلی کاربران امکان دانلود فایل‌ها از سیستم یکدیگر را دارند. با این حال وقتی که دانلود یک کاربر تمام شود، دیگر دلیلی برای ارسال فایل وجود ندارد. به همین خاطر ادامه پروسه دانلود کمی سخت خواهد بود. اما با معرفی رمزارز بیت‌تورنت همه چیز تغییر خواهد کرد.

با استفاده از توکن BTT یک کاربر می‌توانید اعتبار خود را به دیگر کاربران انتقال دهد تا فایل مورد نظر را دانلود کند. از این طریق سرعت دانلود هم بیشتر خواهد شد. کاربران بیشتر فایل‌ها را به اشتراک خواهند گذاشت چون امکان کسب درآمد را دارند. همچنین تران می‌گوید که خود شرکت درصدی را از انتقال اعتبار دریافت نخواهد کرد.

حدود 990 میلیارد توکن BTT عرضه خواهد شد. تمامی توکن‌ها از طریق Binance عرضه می‌شوند. Binance یک سرویس است که کارآفرین‌ها می‌توانید از طریق آن سرمایه لازم را کسب کنند. همچنین لازم به ذکر است که BTT در آمریکا عرضه نخواهد شد. همچنان مشخص نیست که توکن‌های BTT چگونه عرضه خواهند شد، اما مطمئناً اطلاعات بیشتری در آینده اعلام خواهد شد.

توکن در اولین قدم کاری خود وارد اپلیکیشن ویندوز بیت‌تورنت خواهد شد و از این طریق امکان استفاده از آن را خواهید داشت. همچنین کاربرانی که نمی‌خواهند وارد این سیستم شوند و کاری با BTT ندارند هم امکان استفاده از سرویس معمولی بیت‌تورنت را دارند.

تغییر در پرسنل

بیت‌تورنت به شرکت‌های مختلفی سر زد تا بیت‌تورنت را خریداری کنند. تنها شرکتی که موافقت کرد شرکت تران بود. برام کوهن مدیریت سابق بیت‌تورنت در پی این خرید از کار خود استعفا داد و به همین خاطر روجلیو چوی مدیریت کلی بیت‌تورنت را بر عهده دارد. همچنین بسیاری از پرسنل بیت‌تورنت هم کار خود را رها کرده‌اند.

منبع CoinDesk
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.