هواوی گوشی Y5 Lite را با اندروید گو ادیشن معرفی کرد

هواوی به‌تازگی دومین گوشی اندروید گو خود را معرفی کرده است. گوشی Y5 Lite یک گوشی اقتصادی با قیمت مناسب و سبک‌ترین نسخه از اندروید محسوب می‌شود.

0

گوگل سال گذشته اندروید اوریو گو ادیشن را برای گوشی‌های ضعیف‌تر معرفی کرد. از این نسخه سبک اندروید که حجم کمتری هم دارد حالا هواوی در گوشی اقتصادی جدید Y5 Lite خود استفاده کرده است. Y5 لایت یک صفحه‌نمایش  ۵.۴۵ اینچی با وضوح ۱۴۴۰ در ۵.۴۵ اینچ داشته و دوربین‌های پشت و جلوی آن هم به ترتیب ۸ مگاپیکسلی با f/2.0 و فوکوس تشخیص فاز و ۵ مگاپیکسلی با f/2.2 با فوکوس ثابت هستند.

هواوی  Y5 Lite

Y5 Lite همچنین به تراشه مدیاتک MT6739 با چهارهسته پردازشی در کنار یک گیگابایت حافظه رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز است. طراحی این گوشی کاملاً به سری Y گوشی‌های هواوی شباهت داشته و صفحه‌نمایش کشیده ظاهر مدرن‌تری به آن داده است. بدنه گوشی اما به نظر از جنس پلاستیک است که در این رده قیمتی انتظار آن را هم داشتیم.

باتری  Y5 Lite هواوی

هواوی Y5 Lite به باتری ۳۰۲۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ معمولی مجهز شده و متأسفانه هواوی به‌جای اندروید ۹ پای از اندروید ۸.۱ اوریو گو ادیشن برای این گوشی استفاده کرده است. این گوشی به‌تازگی در دو رنگ آبی و مشکی در کشور پاکستان عرضه شده و قیمت آن هم چیزی حدود ۱۰۰ یورو خواهد بود.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.