سونی سیستم تشخیص چهره لیزری را به گوشی‌های هوشمند می‌آورد

نسل جدیدی از سیستم‌های تشخیص هویت به گوشی‌های هوشمند می‌آید. این فناوری را سونی سیستم تشخیص چهره لیزری نامیده و قرار است سال آینده آن را به گوشی‌ها بیاورد.

0

پس از حسگر اثر انگشت، اپل توانست سیستم تشخیص چهره را نیز در گوشی‌های هوشمند امروزی محبوب کند. سیستم تشخیص چهره اپل در آیفون و آی‌پد که فیس آی‌دی نام دارد با فناوری فروسرخ کار می‌کند و نسبت به مواردی که صرفاً از دوربین سلفی استفاده می‌کنند امنیت بالاتری دارد. با این‌حال سونی می‌گوید سیستم تشخیص چهره لیزری این شرکت حتی ایمن‌تر از فیس آی‌دی خواهد بود.

مدیر بخش سنسورهای سونی «ساتوشی یوشی‌هارا» هفته گذشته از افزایش تولید سنسورهای جدید سه‌بعدی برای دوربین‌های جلو و پشتی گوشی‌های هوشمند خبر داد و گفت سازندگان زیادی برای استفاده از این سنسورها ابراز علاقه کرده‌اند. یوشی‌هارا می‌گوید:

دوربین‌ها گوشی‌ها را متحول کردند و بنابر مشاهدات من، چنین انتظاری را هم برای دوربین‌های سه‌بعدی دارم. با این‌که سرعت بسته به زمینه متفاوت خواهد بود اما ما قطعاً شاهد به‌کارگیری سنسورهای سه‌بعدی خواهیم بود؛ من از این موضوع اطمینان دارم.

درحالی‌که استفاده‌های متعددی برای دوربین‌های سه‌بعدی نسل جدید وجود دارد اما شاید جذاب‌ترین آن‌ها قابلیت تشخیص چهره سه‌بعدی باشد که حتی از مدل‌های فعلی سه‌بعدی فیس آی‌دی اپل و رقبا هم دقیق‌تر و ایمن‌تر است. روش فیس آی‌دی که سازندگانی مثل هواوی و شیائومی نیز از آن استفاده می‌کنند بر اساس تابش نقطه‌های از نور نامرئی به چهره و سپس اندازه‌گیری پستی و بلندی‌های چهره عمل می‌کند. این درحالیست که دوربین سه‌بعدی جدید سونی با پرتاب سیگنال‌های لیزر و اندازه‌گیری زمان رفت و برگشت ناشی از تابش عمل می‌کند؛ چیزی شبیه به روشی که خفاش‌ها برای تشخیص اشیا اطراف خود از آن استفاده می‌کنند.

به گفته سونی این روش می‌تواند یک مدل دقیق از چهره کاربر حتی از فاصله ۵ متری بسازد. سونی حتی یک وب‌سایت اختصاصی برای این قابلیت با نام Depthsensing (تشخیص عمق) راه‌اندازی کرده که نحوه عملکرد این فناوری و همچنین کاربردهای آن در خودروهای خودران، پهپادها، روبات‌ها و … را شرح داده است.

با تولید انبوه این دوربین‌های سه‌بعدی جدید در تابستان آینده می‌توان انتظار داشت پرچم‌داران نیمه دوم سال آینده بتوانند از آن استفاده کنند. درحالی‌که حسگرهای اثر انگشت درون صفحه‌نمایش درحال محبوب شدن هستند سنسور جدید سونی شاید بتواند با عملکرد سریع‌تر و ایمن‌تر خود گزینه بهتری باشد.

منبع phonearena sony-depthsensing
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.