پلی‌استیشن 5 سونی شاید از وضوح 4K و نرخ 240fps پشتیبانی کند

کنسول نسل بعدی سونی احتمالا یکی دو سال دیگر به بازار عرضه می‌شود. حالا سوال اصلی این‌جا است که این کنسول قرار است چه امکاناتی داشته باشد که همین حالا پلی استیشن 4 پرو آن‌ها را در اختیار ما قرار نمی‌دهد؟

0

بازار گمانه‌زنی درباره قابلیت‌های کنسول نسل بعدی سونی داغ است. هر بار که صحبتی از کنسول پلی‌استیشن 5 می‌شود پای یک ویژگی مخصوص که کنسول‌های نسل حاضر قادر به براورده کردن آن نبوده‌اند به میان می‌آید. اما این بار وضوح تصویر 4K که در همین نسل از کنسول‌ها پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس به آن رسیده‌اند مطرح است. تحلیلگر معروف دنیای بازی‌های ویدئویی، «مایکل پچتر» در گفتگوی خود با سایت گیمینگ‌بولت این بار درباره‌ی قابلیت‌های پلی‌استیشن 5 سونی گمانه‌زنی کرده است.

پچتر گفته که کنسول بعدی سونی از وضوح تصویر 4K و نرخ فریم 240 قاب بر ثانیه پشتیبانی خواهد کرد. او همچنین گفته که این کنسول حتما از هدست واقعیت مجازی پلی استیشن سونی نیز پشتیبانی می‌کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا رویکرد سونی به نسل بعدی کنسول‌ها همانند مایکروسافت خواهد بود و آن‌ها هم «چیزی بیشتر از یک کنسول» به بازار عرضه می‌کنند گفته است:

اگر سونی این کار را بکند، من فکر می‌کنم که احتمالا به سراغ یک دستگاه [با وضوح تصویر] 4K و 240 قاب بر ثانیه که از پی‌اس وی‌آر پشتیبانی می‌کند برود.

او اضافه می‌کند:

اگر که به سراغ یک دستگاه PlayStation Now بروند که فقط بازی‌ها را استریم می‌کند، نمی‌دانم. شاید هر دوی این‌ها برای مایکروسافت و سونی وجود داشته باشد، اما اگر بیشتر از دو تا باشد، من شگفت‌زده می‌شوم. و من مطمئن نیستم که سونی بخواهد چنین کاری بکند.

حالا قطعا این سوال پیش می‌آید که مگر پلی استیشن 4 پرو از وضوح تصویر 4K پشتیبانی نمی‌کند؟

باید گفت که تا حدی! این کنسول بازی‌هایی که برای وضوح‌تصویرهای پایین‌تر ساخته شده‌اند را ارتقا می‌دهد و در وضوح تصویر 4K اجرا می‌کند. یا بازی‌هایی که 4K اجرا می‌شوند نرخ فریم پایین‌تری از 30 قاب بر ثانیه دارند. همچنین این دستگاه فاقد یک پخش‌کننده‌ی 4K بلو-ری است و اگر بخواهید فیلم و سریال با این وضوح تصویر ببینید، مجبورید آن را استریم کنید.

به هر حال، مسلم است که سونی در یک سال آینده از کنسول جدید خود رونمایی می‌کند، اما آیا این کنسول می‌تواند به اندازه‌ی یک نسل، قوی‌تر از سخت‌افزار پلی استیشن 4 پرو باشد؟

منبع gamenews
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.