صدای عبری سیری از اپل شکایت می‌کند!

طبق گزارشات گوینده و صداپیشه زن صوت عبری سیری از شرکت اپل شکایت کرده است. سیری دستیار صوتی دستگاه‌های شرکت آمریکایی اپل بوده و به زبان‌های مختلفی می‌تواند انجام وظیفه کند. با فارنت همراه باشید…

0

«گالات گرا اینی» که صدای موجود در اپلیکیشن ویز را هم بر عهده گرفته است، ادعا کرد که شرکت اپل بدون اجازه وی از صدای او استفاده کرده  است. همچنین وکیل وی عنوان کرده که مردم از صدای عبری سیری استفاده کرده‌اند تا با آن کلمات و موارد جنسی، نژادپرستانه و تند و تیز را ادا کنند.

همانند بسیاری از صداهای اصلی سیری، صدای گالات گرا اینی هم سال‌ها پیش از خلق دستیار صوتی اپل، سیری، به عنوان یک صدای کلی ضبط شد. در مورد مربوط به گالات، در سال 2007 شرکت وابسته ارتباطات نانس این ضبط صدا را انجام داد که در زمینه هوش مصنوعی و تکنولوژی تشخیص صدا کار می‌کند. با توجه به سخنان وکیل گالات، وی به شرکت نانس اعلام کرده که تنها در نمونه‌های قانونی از صدایش استفاده نماید.

این گوینده اعلام کرد که از همان سال 2016 و پس از شنیدن صدای عبری سیری متوجه استفاده از صدای خودش شده است. گالات در اوایل سال 2018 این موضوع را با شرکت اپل در میان گذاشته و از آن‌ها خواسته که صدای او را حذف کنند اما شرکت آمریکایی از این کار سر باز زده است.

وکیل او در این مورد گفت که صدای گالات یک صدای شناخته شده بوده و این موضوع مربوط به زندگی شخصی وی هم می‌شود. علاوه بر آن کاربران از این صدا برای گفتن چیزهای نامربوط و ناخوشایند استفاده کرده‌اند.

البته اپل در پاسخ عنوان کرده که هیچ کار اشتباهی انجام نداده است. وکیل شرکت اپل در این مورد می‌گوید که صدای گالات به صورت قانونی دریافت شده و وی هیچ‌گونه حق قانونی در مورد آن ندارد. وکیل گالات درخواست 66 هزار دلار جریمه برای شرکت اپل کرده است. پرونده مربوط به این قضیه در یک دادگاه تل آویو اسرائیل مورد بررسی قرار گرفته است. نظر شما در مورد این کار شرکت اپل چیست؟

منبع Cult of Mac
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.