اپل هم به ساخت آیفون تاشدنی فکر می‌کند

می‌دانیم که هواوی، سامسونگ و ال‌جی درحال کار روی گوشی‌های تاشدنی هستند. در این میان گزارشات از این موضوع حکایت دارد که اپل هم در اندیشه ساخت یک آیفون تاشدنی است.

0

شاید ایده یک گوشی تاشدنی در ابتدا چندان کاربردی به نظر نرسد؛ اما اگر بتوانید گوشی خود را به آسانی به یک تبلت یا برعکس تبدیل کنید موضوع متفاوت خواهد بود. اولین قطعه‌ای که باید قابلیت تاشدن را داشته باشد صفحه‌نمایش است. سامسونگ پنل Infinity Flex خود را در پاییز به نمایش گذاشت و انتظار داریم از آن حداقل در یک پرچم‌دار در سال ۲۰۱۹ استفاده کند. حالا گفته می‌شود اپل هم در اندیشه یک آیفون تاشدنی است.
با این‌که اپل معمولاً‌ در استفاده از جدیدترین فناوری‌ها مثل شارژ بی‌سیم، اتصال 4G یا 5G و دوربین چندگانه اولین نیست اما همیشه احتمال استفاده از آن‌ها را در نظر می‌گیرد. به تازگی پتنتی از اپل درز کرده که به وضوح یک دستگاه با قابلیت تاشدن از هر دو جهت را نمایش می‌دهد. به این ترتیب حتی اگر چنین دستگاهی به این‌زودی‌ها هم عرضه نشود حداقل مطمئن هستیم اپل به یک آیفون تاشدنی فکر می‌کند.
اپل سال گذشته برای اولین بار از یک پنل OLED در آیفون X استفاده کرد و همان‌طور که می‌دانید این پنل‌ها تنها پنل‌های با قابلیت خم شدن هستند. در حال حاضر سامسونگ در گلکسی اس ۹ و نوت ۹ پنل‌های OLED را در کناره‌های گوشی خم کرده و اپل هم برای کاهش حاشیه پایین صفحه‌نمایش آیفون X آن را به داخل خم کرده است:


نکته جالب در مورد این پتنت اما تاشدن از هر دو طرف است. به این ترتیب با خم کردن از یک طرف می‌توانید از صفحه‌نمایش دستگاه مراقبت کرده و با خم کردن از طرف دیگر دستگاه را به گوشی کوچک‌تری تبدیل کنید. با این حال پتنت‌ها اکثر مواقع به واقعیت تبدیل نمی‌شوند و شاید حداقل تا چند سال آینده شاهد تغییرات انقلابی در طراحی آیفون نباشیم؛ اما علاقمندان به اپل می‌توانند به این موضوع تا حدی امیدوار باشند.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.