ترامپ در یک قدمی امضای فرمان اجرایی برای ممنوعیت هواوی و ZTE در آمریکا

به لطف (!) رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ، دو شرکت هواوی و ZTE از همیشه به ممنوع شدن ارائه محصولات ارتباطی در آمریکا نزدیک‌تر هستند.

0

دونالد ترامپ از ابتدای نامزدی خود اعلام کرده بود که قصد شروع جنگ تجاری با چین را دارد. طی یک سال اخیر، به بهانه‌های مختلف اعم از نقض تحریم ایران یا نگرانی امنیتی، دو شرکت ZTE و هواوی زیر ذره‌بین او بوده‌اند. حالا احتمالا دارد که ترامپ فرمان اجرایی را امضا کند که ممنوعیت هواوی و ZTE در آمریکا را تضمین خواهد کرد.

به گزارش رویترز، احتمالا ترامپ در سال جدید یک فرمان اجرایی با موضوع ممنوعیت هواوی ZTE در آمریکا امضا خواهد کرد. این فرمان مجوز ایجاد فضای اضطراری خواهد بود و با امضا این فرمان، محصولات ارتباطی این دو شرکت در آمریکا ممنوع خواهد شد.

در حال حاضر، یک لایحه دفاعی تصویب شده که دولت آمریکا را از استفاده از محصولات هواوی ZTE منع می‌کند. اما فرمان اجرایی جدید مطمئنا شرایط را سخت‌تر خواهد کرد و محدودیت تازه‌ای برای شرکت‌های آمریکایی ایجاد خواهد کرد.

این فرمان اجرایی نامی از دو شرکت هواوی و ZTE نمی‌برد. در عوض این فرمان به وزارت بازرگانی آمریکا دستور می‌دهد که شرکت‌های آمریکایی را از انجام تجارت با شرکت‌هایی که مخل امنیت ملی هستند منع کند.

اگر دونالد ترامپ این فرمان را امضا کند، هواوی و ZTE تنها شرکت‌هایی نخواهند بود که با محدودیت و ممنوعیت در آمریکا مواجه می‌شوند. بسیاری از نقاط حاشیه‌ای و روستایی از ابزار ارتباطی این دو شرکت استفاده می‌کنند. این ابزار حداقل 4 برابر ارزان‌تر از رقبا است. تعویض این محصولات زمان‌بر و پرهزینه خواهد بود و فشار زیادی به شرکت‌های خدماتی وارد می‌شود.

بر اساس گزارش افراد نزدیک به ماجرا، متن فرمان اجرایی ترامپ در مورد ممنوعیت هواوی و ZTE در آمریکا هنوز نهایی نشده است. به همین خاطر در اولین هفته‌های سال میلادی جدید باید شاهد خبرساز شدن این فرمان باشیم.

منبع Phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.