کارخانه فاکسکان در هند تولید آیفون‌های بالارده را در سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد کرد

اپل قصد دارد که آیفون‌های رده‌بالا خود را سال آینده در کارخانه فاکسکان هند نیز تولید کند.

0

اپل سال‌ها است که برای تولید و مونتاژ قطعات آیفون از فاکسکان کمک می‌گیرد. این دو شرکت قراردادهای بزرگی با یکدیگر دارند. به نظر می‌رسد آیفون‌های جدید در کارخانه فاکسکان هند نیز تولید شوند.این اولین باری است که شرکت تایوانی فاکسکان در هند شروع به کار می‌کند.

همانطور که گفتیم کارخانه فاکسکان هند گران‌ترین آیفون‌ها را تولید خواهد کرد. به احتمال فراوان آیفون‌های خانواده X در این مجموعه تولید می‌شوند. از این طریق تجارت اپل در هند یک پله بالاتر خواهد رفت. کل پروژه در شهر سریپرومبدور در شمال تامیل نادو شکل خواهد گرفت.

فاکسکان همچنین وظیفه تولید گوشی‌های شیائومی را برعهده دارد. این شرکت قصد دارد که 25 میلیارد روپیه یا 356 میلیون دلار برای کارخانه هند خود سرمایه‌گذاری کند. این سرمایه‌گذاری باعث ایجاد 25 هزار شغل جدید در هند خواهد شد.

روزنامه‌ای هندی در تاریخ 3 دی ماه این گزارش را منتشر کرد. البته این گزارش کامل نبود و گزارش رویترز از این قرارداد، اعداد و ارقام دقیق‌تری را ارائه می‌دهد.

شرکت اپل بازار خیلی موفقی در هند نداشته است. فروش محصولات در این کشور آن‌قدر بالا نیست. همچنین تنها مدل‌هایی مانند SE و 6S از طریق شرکت ویسترون در این کشور تولید شدند. فروش اپل در این کشور بیشتر شامل مدل‌های قدیمی و ارزان‎‌قیمت می‌شود. عموماً مدل‌هایی که قدیمی‌تر از آیفون 8 هستند در این کشور به فروش می‌رسند.

اپل پس از عرضه دو گوشی آیفون XS و XR تولید آیفون X را متوقف کرد و این گوشی دیگر تولید نمی‌شود. اما احتمال دارد که با گشایش کارخانه فاکسکان هند شاهد تولید آیفون X در این مجموعه باشیم. از این طریق هزینه ساخت ممکن است کاهش یابد و این محصول با اقبال بهتری در هند مواجه شود.

اپل همچنین در چند ماه گذشته درگیر جنگ تجاری چین و آمریکا بوده است. این شرکت شاهد ممنوع شدن فروش محصولاتش در چین هم بوده است. به همین خاطر ممکن است که اپل برخی از خطوط تولید خود را از فاکسکان چین به کارخانه فاکسکان هند منتقل کند.

هیچکدام از دو شرکت اپل و فاکسکان واکنشی به این گزارشات نداشته‌اند. اپل دوران نسبتا کم سودی را طی می‌کند و فروش محصولات این شرکت پایین آمده است. احتمال دارد با این حرکت، اپل به یک بازار تازه دسترسی پیدا کند.

منبع Venturebeat
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.