سامسونگ فناوری «صدا روی صفحه‌نمایش» را به CES 2019 می‌آورد

گفته می‌شود در نمایشگاه CES 2019 فناوری جدیدی به نام صدا روی صفحه‌نمایش را معرفی می‌کند که امکان انتقال صدا از روی صفحه‌نمایش را فراهم خواهد کرد.

2

با حذف حاشیه بالایی از صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند، سامسونگ به ایجاد حفره برای دوربین سلفی رو آورده است. اما تکلیف بلندگوی مکالمات چه می‌شود؟ برخلاف هواوی یا اوپو که یک شیار باریک در لبه بالایی برای عبور صدا ایجاد کرده‌اند سامسونگ قصد دارد صدا را از طریق لرزش و هدایت استخوانی به گوش شما برساند. گفته می‌شود این فناوری صدا روی صفحه‌نمایش یا Sound on Display نام خواهد داشت و در CES 2019 به نمایش گذاشته خواهد شد.

البته این فناوری اصلاً جدید نیست و شارپ و شیائومی پیش از این در گوشی‌های خود از آن استفاده کرده‌اند. اما شاید این اولین باری باشد که این فناوری روی صفحه‌نمایش OLED سوار می‌شود. به این ترتیب گوش خود را هرجای صفحه نمایش که بگذارید می‌توانید صدا را بشنوید. کیفیت صدا البته شاید در سطح یک بلندگوی مجزا نباشد اما این فناوری امکان باریک‌کردن حاشیه صفحه‌نمایش را فراهم خواهد کرد.

البته هنوز مشخص نیست آیا این فناوری به گلکسی اس ۱۰ می‌رسد و یا سامسونگ آن را برای گلکسی نوت ۱۰ آماده خواهد کرد. گفته می‌شود نسبت صفحه‌نمایش به بدنه گلکسی اس ۱۰ پلاس حدود ۹۳.۴ درصد خواهد بود. با این‌حال تصویر محافظ صفحه درز کرده برای این مدل نشان می‌دهد کماکان یک بریدگی برای بلندگوی مکالمات در صفحه‌نمایش وجود خواهد داشت.

استفاده سامسونگ از فناوری صدا روی صفحه‌نمایش البته چندان ما را غافلگیر نکرد چرا که در تابستان نیز شایعاتی در این مورد شنیده می‌شد. به هر حال تا شروع نمایشگاه CES 2018 از ۱۸ تا ۲۱ دی چیز زیادی باقی نمانده است و می‌توانیم در این نمایشگاه منتظر فناوری جدید سامسونگ باشیم.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. Rezahatami می‌گوید

    من هیچ مطلبی تو گوگل مبتنی برا اینکه این فناوری قبلا تو شارپ و شیائومی بود رو نتونستم پیدا کنم لطفا اگه لینک دارید بدید بنده مطالعه کنم با تشکر از سایت خوبتون

    1. علی ارغوان می‌گوید

      استفاده از فناوری bone conduction برای انتقال صدا قبلا توی Mi Mix‌شیائومی و Aquos S2 شارپ استفاده شده