بنچمارک کارت گرافیک RTX 2050 انویدیا پیش از رونمایی رسمی لو رفت

انویدیا قصد دارد به‌زودی کارت گرافیک اقتصادی سری RTX را با نام RTX 2050 رونمایی کند. حالا بنچمارک Geekbench این کارت گرافیک درز کرده است.

0

کارت‌های گرافیک جدید سری RTX انویدیا با قابلیت جدید Ray Tracing‌ می‌توانند نورپردازی واقعی‌تری را به بازی‌ها بیاورند. با این‌حال کارت‌های RTX 2080 و RTX 2080 Ti با قیمت‌های نجومی وارد بازار شده‌اند و هر کاربری توان خرید آن‌ها را ندارد. این‌جاست که کارت‌های گرافیک اقتصادی‌تری مثل RTX 2050 می‌توانند بسیار جذاب باشند. در نسل ۱۰ کارت‌های انویدیا GTX 1050 و GTX 1050 Ti با استقبال بسیار خوبی مواجه شدند و حالا ظاهراً نوبت به RTX 2050 رسیده تا عملکرد حتی بهتری داشته باشد.

این کارت گرافیک جدید دارای ۸۹۶ هسته CUDA، چهار گیگابایت حافظه گرافیکی و فرکانس نهایی ۱۵۶۰ مگاهرتز خواهد بود. این مشخصات از دیتابیس گیک‌بنچ و توسط افشاکننده مشهور TUM APISAK به بیرون درز کرده است. با وجود این‌که نام این پردازنده گرافیکی درج نشده اما با توجه به امتیاز بین GTX 1050 Ti و RTX 2060 می‌توان مطمئن بود با یک کارت با معماری تورینگ و جایگزین 1050 Ti مواجه خواهیم بود.

کسب امتیاز ۱۱۴۲۰۶ درمقابل امتیاز حدودی ۷۳۰۰۰ برای GTX 1050 و ۸۴۰۰۰ برای GTX 1050 Ti نشان می‌دهد عملکرد این کارت نسبت به نسل قبلی خود بهبود چشمگیری داشته است. همچنین کارت RTX 2060 نیز هنوز رونمایی نشده و انتظار داریم این کارت نیز با ۱۹۲۰ هسته CUDA و ۶ گیگابایت حافظه GDDR6 و فرکانس ۱۲۰۰ مگاهرتزی رونمایی و عرضه شود.

جالب است شایعاتی را نیز در مورد سری جدید ۱۱ کارت‌های گرافیکی انویدیا می‌شنویم. به این ترتیب شاید کارت‌های میان‌رده و ارزان‌تر انویدیا از سری RTX نبوده و GTX 1150 و GTX 1160 نام بگیرند. در این‌صورت می‌توان گفت این کارت‌ها قابلیت Ray Tracing را دارا نخواهند بود.

به هر حال انتظار داریم انویدیا در نمایشگاه CES 2019 همین ماه از کارت‌های گرافیک جدید خود رونمایی کند.

منبع techradar
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.