آیا قابلیت عکاسی زیر آب دوربین میت 20 پرو هواوی واقعا کار می‌کند؟

هواوی میت 20 پرو قابلیت‌های فراوانی دارد و جمعاً گوشی خوبی است؛ یکی از قابلیت‌های این گوشی عکاسی زیر آب است. اما این قابلیت چگونه کار می‌کند؟

0

قابلیت عکاسی زیر آب میت 20 پرو یک حالت مجزای عکاسی در دوربین است. این قابلیتی است که کمتر از آن شنیده‌ایم. از نگاه نظری امکان ثبت تصاویر زیر آب در میت 20 پرو وجود دارد. می‌توانید تصاویر و ویدئوهای خود را زیر آب ثبت کنید، اما هواوی همچنان باید به فکر بهبود این قابلیت باشد.

دانستنی‌ها در مورد عکاسی زیر آب میت 20 پرو

عکاسی زیر آب میت 20 پرو

ابتدا باید وارد اپلیکیشن دوربین شوید و حالت عکاسی زیر آب این گوشی را انتخاب کنید. پس از این، خود گوشی به شما اخطار می‌دهد که حتما با قاب ضدآب محصول عکاسی کنید. اما یک مشکل وجود دارد. قاب ضدآب برای عکاسی زیر آب میت 20 پرو هنوز موجود نیست و تنها در چین یافت می‌شود. اما اگر کیس دیگری هم دارید که شبیه کیس مخصوص است، احتمالا می‌توانید از آن استفاده کنید.

کیس ضدآب رسمی هواوی میت 20 پرو
کیس ضدآب رسمی هواوی میت 20 پرو

وقتی که زیر آب باشید باید شروع به کار کنید. اگر دکمه زیاد کردن حجم صدا را یک بار بزنید، دوربین یک عکس می‌گیرد. اگر این دکمه را نگه‌دارید چند عکس پشت سر هم خواهد کرد. دکمه کم کردن صدا هم نقش ضبط و قطع و ویدئو را دارد. در حالت فیلم‌برداری دکمه زیاد کردن صدا به عنوان یک توقف لحظه‌ای عمل خواهد کرد.

اگر قصد دارید که از این قابلیت خارج شوید، باید بخش پایینی صفحه را لمس کنید و آن را نگه‌دارید. در حقیقت هنگامی که این حالت را فعال می‌کنید، گوشی این نقطه را به شما نشان خواهد داد.

عکاسی زیر آب میت 20 پرو

چه بهبودهایی لازم است؟

قابلیت عکاسی زیرآب میت 20 پرو هنوز هم مشکلاتی دارد. احتمال دارد که زیر آب، گوشی ناگهان تصمیم بگیرد که از این حالت عکاسی خارج شود. گوشی‌های Hisense هم حالت عکاسی زیر آب دارند و در این گوشی می‌توان با دوبار فشار دادن دکمه پاور از این حالت خارج شد.

در گوشی‌های CAT یک راه دیگر برای قطع کردن حالت عکاسی زیر آب وجود دارد و باید صفحه را لمس کنید و یک اهرم را بکشید. هر دو مسیر بهتر از مسیر فعلی برای خروج از حالت عکاسی زیر آب میت 20 پرو هستند.

این بخش حتما باید آپدیت شود و بهبود پیدا کند. اما بخش دیگر، استفاده از دیگر امکانات گوشی است. به عنوان مثال شما نمی‌توانید از لنز تله‌فوتو یا واید در حالت عکاسی زیر آب استفاده کنید.

هواوی دلیل مشخصی را برای این محدودیت ارائه نداده است. ممکن است به خاطر دردسر فنی باشد. اگر قرار باشد از این دو حالت هم استفاده کنید، هواوی باید یک مسیر تازه برای عکاسی پیدا کند و باید کلیدهای فیزیکی را دوباره تغییر دهد. همچنین ممکن است که کیفیت دیگر لنزها خوب نباشند و هواوی به صورت کل این دو قابلیت را حذف کرده باشد.

همچنین امکان استفاده از دوربین سلفی را هم ندارید. برای ثبت عکس سلفی، باید از دوربین پشتی و اصلی گوشی استفاده کنید. اگر دوربین واید در دسترس بود، باز هم کار شما راحت می‌شد، اما حالا مجبور هستید بدون دیدن تصویر، عکس را ثبت کنید.

ضبط ویدئو هم کمی محدود است. در حالت عکاسی زیر آب میت 20 پرو تنها می‌توانید ویدئو با وضوح 1080p ضبط کنید. نمی‌توانید به حالت 4K یا 1080 با نرخ 60 فریم سوییچ کنید. همچنین لرزش‌گیری خاصی هم زیر آب رخ نمی‌دهد و تصویر شما احتمالا با لرزش همراه خواهد بود.

البته که هواوی بیشتر قصد داشته که این قابلیت برای استفاده داخل استخر باشد. اگر گوشی را وارد آب استخر کنید کار شما راحت‌تر خواهد بود. آب شفاف‌تر است و کیفیت بهتری خواهید داشت. همچنین لرزش کمتری را به دلیل نبود موج تجربه خواهید کرد.

به خاطر نبود آب شور می‌توانید در استخر بدون استفاده از کیس ضدآب هم تصویربرداری کنید. این گوشی از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کند و این استاندارد برای آب استخر مناسب است. البته همچنان از دوربین جلو، واید انگل و تله‌فوتو نمی‌توانید استفاده کنید.

جمع‌بندی

این قابلیت، قابلیتی نیست که هواوی از طریق آن کاربران را ترغیب به خرید گوشی کنید. در حقیقت به همین خاطر هم تبلیغات زیادی در مورد آن انجام نداده است. همچنان از نظر سخت‌افزاری این گوشی مشکلاتی برای ثبت عکس زیر آبی دارد. اما با کمی تغییرات نرم‌افزاری می‌توان انتظار بهبود در قابلیت عکاسی زیر آب میت 20 پرو را داشت.

منبع AndroidAuthority
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.