ژاپن اعتقاد دارد که گوشی‌های هوشمند بینایی دانش‌آموزان را تضعیف کرده است

بدیهی است که استفاده طولانی مدت از گوشی‌های هوشمند منجر به وارد شدن آسیب به نقاط مختلف بدن می‌شود و بینایی افراد بیش از همه در معرض خطر قرار دارد. با فارنت همراه باشید…

0

بینایی دانش‌آموزان ژاپنی در حال ضعیف شدن است و دولت این کشور گوشی‌های هوشمند را مقصر قضیه می‌دانند. وزارت آموزش، فرهنگ، ورزش، علوم و تکنولوژی ژاپن اخیرا یک بررسی گسترده انجام داده و متوجه شده است که تعداد دانش‌آموزهای با بینایی زیر استاندارد 1.0 (برابر با 20/20) در بالاترین میزان خود یعنی 25.3 درصد قرار گرفته است. بدتر از آن اینکه 67 درصد از دانش‌آموزان دبیرستانی و 34 درصد از دانش‌آموزان ابتدایی به سطح استاندارد نرسیده‌اند. دولت ژاپن این مشکل را به افزایش تعداد ساعت‌های نگاه کردن به صفحه‌نمایش دستگاه‌های مختلف و بازی‌های ویدیویی گوشی نسبت داده است.

انجام بازی‌های مختلف روی گوشی در ژاپن بسیار پرطرفدار است. براساس آمار شرکت تحقیقاتی Newzoo، کشور ژاپن سومین بازار بزرگ فروش بازی‌های ویدیویی را در جهان در اختیار دارد و تعداد نسبتا زیادی از این گیمرها را افراد تشکیل می‌دهد که مشغول بازی روی گوشی‌های هوشمند هستند (41 درصد از مردان و 32 درصد از زنان). به گفته دانشمندان نور آبی که از سطح صفحه‌نمایش ساطع می‌‌شود در طولانی مدت سبب آسیب رساندن به بینایی افراد خواهد شد.

ژاپن تنها کشوری نیست که در این مورد شکایت دارد. اوایل سال جاری کشور چین، بزرگ‌ترین بازار فروش بازی‌های ویدیویی، اعلام کرد که با ادامه این روند اقداماتی جدی جهت حفاظت از میزان سطح بینایی بچه‌ها را در دستور کار قرار می‌دهد. در کشور چین اوضاع بدتر است و میزان بینایی بسیاری از افراد سن‎‌پایین در شرایط بدی قرار دارد. نظر شما در مورد این مشکلات چیست؟

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.