شرکت‌های چینی کارمندان خود را به خرید گوشی‌های چینی تشویق می‌کنند

جنگ بازرگانی میان آمریکا و چین و همچنین تحریم‌های علیه ایران باعث شده که شرکت هواوی در شرایط خاصی قرار بگیرد. اما شرکت‌های چینی به فکر پشتیبانی از این شرکت هستند.

0

چند هفته پیش منگ وانژو مدیرعامل بخش مالی هواوی در کانادا دستگیر شد. به همین خاطر شرکت Menpad که تولید‌کننده صفحه‌نمایش است اعلام کرد که اگر کارکنانش آیفون اپل را خریداری کنند جریمه خواهند شد. همچنین این شرکت اعلام کرد که به کارکنان کمک خواهد کرد که گوشی چینی خریداری کنند. به نظر می‌رسد که شرکت‌های چینی یک سیاست را تازه را در نظر گرفته‌اند.

این یک موجه ناسیونالیستی است که در چین به راه افتاده است. مقامات و همچنین شرکت‌های چینی دستگیری منگ را محکوم کرده‌اند و چینی‌ها به راحتی تصمیم گرفته‌اند کاری کنند که اپل هزینه این اتفاقات را بدهد.

دولت ایالات متحده مدتی است که به کشورهای دوست خود اعلام کرده که از گوشی‌ها و ابزار ارتباطی هواوی استفاده نکنند. آمریکا باور دارد که این محصولات ممکن است برای جاسوسی استفاده شوند. اما 20 شرکت از شرکت‌های چینی اعلام کرده‌اند که خرید خود از هواوی را افزایش خواهند داد.

برخی از شرکت‌های چینی اعلام کرده‌اند که اگر کارمندی قصد خرید یک گوشی هواوی را داشته باشد، این شرکت از 10 یا 20 تا 100 درصد هزینه را تقبل خواهد کرد و خرید را برای کارمندان آسان خواهد کرد.

البته تمامی این شرکت‌ها، شرکت‌های همکاری هواوی نیستند. برخی از تجارت‌ها نامربوط هم چنین خدمات را به کارمندان خود ارائه خواهند داد. در کنار دستگاه‌های هواوی، دیگر گوشی‌های چینی مانند ZTE هم در این لیست قرار خواهد داشت. ZTE هم همانند هواوی به ایجاد مشکلات امنیتی متهم شده و تحریم‌های آمریکایی علیه این شرکت باعث ضعیف شدن شدید این شرکت شد.

یک شرکت ماشین‌سازی دز شنژن که مقر هواوی است، حتی تهدید کرده که اگر کارمندان این شرکت از آیفون استفاده کنند، آیفون‌ها را توقیف کرده و کارمندان اخراج خواهند شد. یک شرکت دیگر هم اعلام کرده اگر کارمندی آیفون بخرد به قیمت همان گوشی جریمه خواهد شد.

حزب جوانان کمونیست هم با استفاده از پلتفرم خود در شبکه‌های اجتماعی شرکت‌های چینی را ترغیب به حمایت از هواوی می‌کند. با این حال افرادی در سطح کشور با این سیاست مخالف هستند، اما با توجه به شرایط فعلی، حمایت شرکت‌ها از یکدیگر جالب توجه است.

منبع Phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.