پهپاد صنعتی DJI Mavic 2 Enterprise Dual با دوربین دوم حرارتی معرفی شد

شکی نیست که شرکت DJI در زمینه ساخت پهپادها پیشتاز است. این شرکت به‌تازگی از پهپاد جدید Mavic 2 Enterprise Dual رونمایی کرده که به یک دوربین حرارتی نیز مجهز است.

0

پهپادها کاربردهای بسیار بیشتری از فیلم‌برداری هوایی دارند. این وسیله‌های مفید برای کاربردهای مهندسی و صنعتی مثل نقشه‌برداری و یا بازرسی تجهیزات نیز استفاده می‌شوند. شرکت DJI هم با همین هدف به تازگی با همکاری شرکت FLIR پهپاد Mavic 2 Enterprise Dual را معرفی کرده که می‌تواند با دوربین حرارتی خود دمای سطوح را از راه دور تشخیص دهد. به این ترتیب این پهپاد را می‌توان برای کاربری‌های مفیدی مثل بازرسی و نظارت و جستجو و نجات نیز مورد استفاده قرار داد.

برخلاف پهپادهای عادی DJI این مدل کاربرد صنعتی داشته و حالا در نسخه Dual به دوربین دوم حرارتی مجهز شده است. میکرودوربین Lepton این پهپاد قابلیت Spot Meter را در اختیار کاربر می‌گذارد. قابلیتی که می‌تواند دمای متوسط یک شی و یا یک سطح گسترده را اندازه‌گیری کند؛ علاوه بر این دمای حداقل، حداکثر و میانگین هم به اپراتور نشان داده می شود. علاوه بر این با قابلیت Isotherm کاربر می‌تواند رنگ‌های خاصی را به محدوده دمایی خاص اختصاص دهد تا تشخیص آن‌ها ساده‌تر شود.

این پهپاد سرانجام از قابلیت FLIR MSX نیز پشتیبانی می‌کند؛ این قابلیت که تصویربرداری داینامیک چندطیفی نام دارد با اضافه کردن جژئیات نوری به تصاویر حرارتی اپراتور را قادر می‌سازد تا چیزهای بیشتری را از تصاویر ببیند.

در کنار دوربین حرارتی دوربین اصلی با گیمبال لرزش‌گیر سه‌محوره و سنسور 4K قرار دارد. تمام کارها توسط اپلیکیشن کنترل پرواز DJI Pilot انجام می‌شود. از سایر مشخصات این پهپاد صنعتی می‌توان به نورافکن با روشنایی ۲۴۰۰ لومن، بلندگو و چراغ M2E اشاره کرد.

قیمت پهپاد صنعتی DJI Mavic 2 Enterprise Dual هم ۲۷۹۹ دلار تعیین شده است.

منبع slashgear
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.