شایعه: فیس‌بوک در حال توسعه یک ارز دیجیتال Stablecoin برای واتس‌اپ است

فیس‌بوک اوایل سال جاری تبلیغات مربوط به ارزهای دیجیتال را ممنوع کرده بود. هر چند که احتمالا این شرکت مشکلی با ایده استفاده از ارز دیجیتال نداشته باشد چون ممکن است خود فیس‌بوک در حال توسعه یک ارز دیجیتال Stablecoin باشد. با فارنت همراه شوید…

0

به گزارش بلومبرگ فیس‌بوک که یکی از شرکت‌های بزرگ حوزه تکنولوژی به حساب می‌آید در حال توسعه یک نوع استیبل‌کوین (Stablecoin) است که به کاربران شبکه اجتماعی واتس‌اپ یک راه جدید برای انتقال پول ارائه می‌دهد. استیبل‌کوین‌ها به دلار آمریکا وابسته هستند و به وجود آمده‌اند تا ثبات بیشتری نسبت به نوسانات در مقایسه با بیت‌کوین داشته باشند.

طبق گزارش منتشر شده فیس‌بوک احتمال زیاد ابتدا این ارز را در کشور هند مورد آزمایش قرار می‌دهد و هدف آن ارائه خدمات در بازار وسیع انتقال پول به خارج کشور است. به نظر می‌رسد که واتس‌اپ در حال حاضر ۲۰۰ میلیون کاربر در کشور آسیایی دارد و طبق آماری در سال ۲۰۱۷ حدود ۶۹ میلیون دلار از طریق انتقال پول به خارج کشور دریافت کرده‌اند. این حجم از کاربران هم به نفع و هم به ضرر فیس‌بوک است. اوایل سال جاری در هند زنگ خطر برای این شرکت به صدا در آمد و آن را در حادثه ناگواری که به واتس‌اپ وصل شده بود دخیل می‌دانستند.

البته قضیه توسعه یک ارز دیجیتال از سوی فیس‌بوک آنچنان هم غافلگیرکننده نیست. در ماه می این شرکت یک گروه تحقیقاتی برای مطالعه در مورد بلاک‌چین تحت مدیریت رئیس سابق پی‌پال، دیوید مارکوس، تشکیل داد. در حال حاضر به نظر می‌رسد که این پروژه مراحل پایانی خود را طی می‌کند و در مرحله برنامه‌ریزی جهت توسعه استیبل‌کوین اختصاصی فیس‌بوک قرار دارد. مشخصا برای شنیدن اطلاعات رسمی در مورد این قضیه باید مدت زیادی صبر کرد. نظر شما در مورد ارز دیجیتالی اختصاصی واتس‌اپ چیست؟

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.