کوالکام حکم ممنوعیت فروش گوشی آیفون را از دادگاه آلمان هم گرفت

در تاریخ 19 آذر ماه امسال، کوالکام اعلام کرد که موفق شده یکی فرپش سری از مدل‌های آیفون را در چین ممنوع کند. پس از گذشت ده روز، شاهد موفقیت دوباره این شرکت در آلمان هستیم.

0

ممنوعیت فروش گوشی آیفون همچنان ادامه دارد و حالا به آلمان رسیده است. شرکت کوالکام با روشی بسیار پرخاش‌گرانه به دنبال ضربه زدن به بازارهای مختلفی است که اپل در آن‌ها فعالیت دارد. این مسئله در چین اتفاق افتاد و حالا به آلمان رسیده است.

کوالکام در این باره بیانیه‌ای منتشر کرده است. بخشی از این بیانیه بدین شکل است:

حکم صادره دادگاه شاملی تمامی محصولات و گوشی‌های آیفون می‌شود که حقوق کپی‌رایت را نقض کرده‌اند. این حکم بر روی سازمان‌های اروپایی اپل تاثیرگذار خواهد بود. زمانی که کوالکام میزان خسارات متحمل شده را به دادگاه ارائه دهد، این حکم قابل اجرا خواهد بود تا زمانی که نظر دادگاه تغییر کند یا به بازبینی برود.

اما ممنوعیت فروش گوشی آیفون در آلمان شامل کدام نسخه‌ها خواهد شد؟ این ممنوعیت محصولاتی که از iOS 11 استفاده می‌کنند را در بر نخواهد گرفت. بدین خاطر آیفون‌هایی همچون آیفون XS، XS مکس و XR تحت تاثیر این حکم نیستند. پس از بیانیه کوالکام، اپل نیز نظرات خود را اعلام کرد:

در طول دوره بازبینی، مشخص شد که تمامی مدل‌های آیفون 7 و 8 در فروشگاه‌های آلمان ما قابل تهیه نخواهند بود. آیفون XS و XS مکس و XR را می‌توانید از تمامی فروشگاه‌های ما خریداری کنید.

موفقیت کوالکام در دادگاه حقیقتا عجیب و تعجب‌برانگیز است. کوالکام فعلا در دو کشور موفق شده که حکم ممنوعیت فروش گوشی آیفون را دریافت کند و منتظریم که ببینیم قدم بعدی این شرکت چه خواهد بود. کوالکام در پرونده آلمان خود ادعا می‌کند که اپل با استفاده از تکنولوژی مصرف بهینه انرژی این شرکت منجر به نقض حقوق کپی‌رایت شده است.

برخی بر این باور هستند که کوالکام تنها به دنبال نوشتن یک قرارداد تازه با اپل و دریافت خسارت است. در حقیقت اکثر اوقات دو طرف یک پرونده یعنی شاکی و مدافع می‌توانند با صحبت و رسیدن به یک توافق دوطرفه مشکلات خود را حل کنند. سپس شاکی تمامی شکایت‌های فعال خود را از بین خواهد برد.

منبع Androidcentral
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.