با بهترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۱۸ آشنا شوید

تا پایان سال میلادی چیز زیادی باقی نمانده و حالا وقت آن رسیده تا بهترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۱۸ را برایتان معرفی کنیم. با فارنت همراه باشید.

0

پس از معرفی بهترین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۸ نوبت به ساعت‌های هوشمند رسیده است. ساعت‌های هوشمند هنوز راه زیادی را در پیش دارند و نتوانستند به موفقیتی که برای آن‌ها متصور می‌شد برسند. با این‌وجود علاقمندان به فناوری همیشه نسبت به گجت‌های پوشیدنی علاقه خاصی داشته‌اند و شرکت‌هایی مثل سامسونگ و اپل هم قصد ندارند این بازار را خالی کرده و به رقبا واگذار کنند. در این مطلب قصد داریم بهترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۱۸ را برایتان معرفی کنیم.

توجه داشته باشید که در این مطلب صرفاً ساعت‌های هوشمند را معرفی کرده و دستبندهای هوشمند یا ساعت‌های هیبریدی در این دسته‌بندی جایی ندارند.

 

۱. بهترین ساعت هوشمند سال ۲۰۱۸: اپل واچ سری ۴

قیمت: ۴۰۰ تا ۷۵۰ دلار بسته به اندازه و اتصال LTE

اگر دستبندهای تندرستی را کنار بگذارید اپل واچ پرفروش‌ترین ساعت هوشمند دنیا محسوب می‌شود. اپل امسال نسل چهارم اپل واچ خود را معرفی کرد که یک جهش بزرگ نسبت به نسل‌های پیشین محسوب می‌شود.

اپل واچ سری ۴ صفحه‌نمایش بزرگ‌تری را با حفظ ابعاد ساعت قبلی به روی مچ دست شما می‌آورد. طراحی جذاب‌تر با حاشیه‌های باریک‌تر البته تنها پیشرفت بزرگ اپل واچ ۴ نیست. این ساعت حتی اولین پوشیدنی هوشمند قادر به ثبت الکتروکاردیوگرام یا همان نوار قلب است؛ چیزی که می‌تواند برای مبتلایان به بیماری‌های قلبی بسیار جذاب باشد.

سیستم‌عامل watchOS حالا سریع‌تر و کاراتر از گذشته شده است و با قابلیت‌های بیشتر سیری می‌توانید کارهای بیشتری هم انجام دهید. حسگر ضربان قلب اپل واچ تقریباً از هر ساعت هوشمند رقیبی دقیق‌تر و قابل اطمینان‌تر است و همچنین دوام شارژ این ساعت هم حالا به راحتی به دو روز کامل می‌رسد.

با این‌حال اپل واچ تنها با آیفون سازگار است و اگر یک گوشی اندرویدی دارید مجبورید به سراغ گزینه‌های دیگر بروید.

 

۲. گلکسی واچ سامسونگ – Samsung Galaxy Watch

گلکسی واچ سامسونگ

قیمت: حدود ۳۰۰ دلار

گلکسی واچ بهترین ساعت هوشمند سامسونگ است که در کنار گلکسی نوت ۹ معرفی شد. این ساعت نسبت به نسل پیشین یعنی گیر اس ۳ بهبودهای هرچند محدود اما مهمی داشته است. مهم‌ترین ارتقای این ساعت بهبود دوام شارژ نسبت به مدل گیر اس ۳ است. همچنین گلکسی واچ در دو مدل ۴۲ میلی‌متری و ۴۶ میلی‌متری عرضه شده و رنگ رزگلد هم برای خانم‌ها دارد. گلکسی واچ از گوریلا گلس +DX پوشیده شده و از تراشه جدید اکسینوس ۹۱۱۰ بهره می‌برد.

این ساعت البته از سیستم‌عامل تایزن سامسونگ استفاده می‌کند اما بهترین عملکرد را با گوشی‌های اندرویدی دارد.

 

۳. هواوی واچ ۲ Huawei Watch 2

هواوی واچ 2

قیمت: حدود ۳۵۰ دلار

هواوی واچ 2 ساعت هوشمند اندرویدی پرچم‌دار با سیستم‌عامل Wear OS محسوب می‌شود. این ساعت به اتصال 3G و 4G نیز مجهز بوده و ا استاندارد مقاومت دربرابر آب‌وگردوغبار IP68 مجهز است.

ضعف این ساعت اما شاید قیمت بالا نسبت به پردازنده قدیمی، ظاهر زمخت و صفحه‌نمایش نسبتاً کوچک ۱.۲ اینچی باشد.

 

۴. تیک‌واچ پرو – TicWatch pro

تیک واچ پرو

قیمت: ۲۵۰ دلار

این ساعت هوشمند یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین ساعت‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل Wear OS گوگل است. تیک‌واچ پرو صفحه‌نمایش دولایه داشته تا وقتی شارژ ساعت تمام شد بتواند از انرژی باقیمانده برای نمایش ساعت و تاریخ تا ۳۰ روز آینده استفاده کند.

صفحه‌نمایش ۱.۴ اینچی AMOLED، حسگر GPS و ضربان قلب، تراشه اسنپ‌دراگون ور ۲۱۰۰ و ۴ گیگابایت حافظه داخلی از سایر مشخصات این ساعت هوشمند هستند.

اگر به دنبال چیزی متفاوت با قیمت مناسب هستید تیک‌واچ واقعاً گزینه مناسبی است.

 

۵. گیر اسپورت سامسونگ – Samsung Gear Sport

Gear Sport

قیمت: حدود ۲۵۰ دلار

گیر اسپورت شباهت‌های زیادی به گیر اس ۳ دارید. این ساعت اما باریک‌تر است، صفحه‌نمایش نسبتاً کوچک‌تری دارد و در عوض برای شنا کردن نیز تا عمق ۵۰ متری و به مدت ۱۰ دقیقه مناسب است. این ساعت همچنین به GPS مجهز بوده و وزن پایین‌تری هم دارد.

به این ترتیب بسته به فروشگاهی که قصد خرید ساعت هوشمند از آن را دارید و البته انتظارات شما یکی از گزینه‌های گلکسی واچ یا گیر اسپورت می‌تواند مناسب‌تر باشد.

 

۶. فیت‌بیت ورسا Fitbit Versa

ساعت هوشمند Versa

قیمت: حدود ۱۲۵ دلار

تمرکز فیت‌بیت و ساعت هوشمند ورسا روی تندرستی و ورزش است. این ساعت هوشمند اطلاعات دقیق و مهمی را از فعالیت‌های شما ثبت می‌کند که نه‌تنها برای کاربران عادی بلکه ورزشکاران و مربیان ورزشی هم مفید است. این ساعت همچنین بسیار راحت و سبک است و می‌توانید حتی هنگام خواب نیز آن را روی مچ خود داشته باشید.

با این‌حال رابط کاربری ورسا هنوز به‌خوبی بهینه نشده و تجربه کاربری رقبای اپلی و سامسونگی مسلماً بهتر است. در عوض می‌توانید از این ساعت هوشمند چه با هر گوشی اندرویدی و چه با آیفون استفاده کنید. همچنین دوام شارژ باتری بسیار از اپل واچ یا گلکسی واچ بهتر و طولانی‌تر خواهد بود.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.