گوگل لنز حالا می‌تواند بیش از یک میلیارد سوژه مختلف را شناسایی کند

دوربین هوش مصنوعی گوگل لنز حالا می‌تواند بیش از یک میلیارد سوژه مختلف را در دنیا شناسایی کند. این خبر را گوگل در بلاگ خود منتشر کرده است.

0

گوگل لنز که سال گذشته به شکل آزمایشی در اپلیکیشن‌های Photos و Assistant این شرکت منتشر شد می‌توانست چیزی حدود ۲۵۰ هزار سوژه مختلف را شناسایی کند. حالا تنها پس از یک‌سال از گذشت تاریخ انتشار این سرویس، گوگل لنز می‌تواند یک میلیارد سوژه مختلف را شناسایی کند. این اپلیکیشن به مرور زمان با سوژه‌هایی که از اپلیکیشن Photos و تصاویر کاربران جمع‌آوری کرده و یاد گرفته می‌تواند با دقت بالاتری هم اشیا و اشخاص را تشخیص دهد.

این یک میلیارد آیتم البته چیزهایی هستند که در بخش Google Shopping شناسایی می‌شوند و قابلیت خرید آن‌ها وجود دارد و به این ترتیب شامل چیزهایی مثل نسخه اول یک کتاب قدیمی یا یک کنسول بازی بیست سال پیش نمی‌شود. با این‌حال استفاده از گوگل لنز جالب و سرگرم‌کننده است و می‌توانید دوربین گوشی خود را به سمت هر چیزی بگیرید تا گوگل سعی کند نام آن و یا لینکی برای خرید آن به شما نشان دهد.

Google Lens همچنین افراد را نیز شناسایی می‌کند، نام شبکه‌های وای‌فای را می‌داند و می‌تواند اشکال هندسی را تشخیص دهد. قابلیت اتصال خودکار به شبکه وای‌فای با اسکن کردن لیبل یک روتر یا مودم ابتدا در کنفرانس Google I/O سال ۲۰۱۷ معرفی شده بود و حالا قابلیت کپی اطلاعات از یک کارت ویزیت و اضافه کردن آن به مخاطبین گوشی هم به گوگل لنز آمده است.

گوگل لنز را می‌توانید از لینک‌های زیر برای اندروید دانلود کنید. برای استفاده از لنز در iOS باید اپلیکیشن Google Photos را باز کرده و آیکن گوگل لنز را لمس کنید.

Google Lens برای اندروید

 

Google Photos برای iOS

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.