هواوی ٢ میلیارد دلار در زمینه امنیت سایبری سرمایه‌گذاری می‌کند

هواوی حواشی زیادی را در طی چند ماه گذشته پشت سر گذاشته، اما این شرکت تلاش دارد که نگرانی‌های عمومی را برطرف کند.

0

امنیت سایبری هواوی بحث مهمی طی چند ماه اخیر بوده است. هواوی قصد دارد که با برنامه تازه خود اتهامات و نگرانی‌های امنیتی که حول محصولات ارتباطی این شرکت به وجود آمده را از بین ببرد. قدم اول در این برنامه به روز کردن امکانات شرکت و اضافه کردن پرسنل توامند است.

برنامه امنیت سایبری هواوی شامل یک سرمایه‌گذاری بزرگ خواهد بود. این شرکت چینی در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که قصد دارد تا 5 سال آینده مبلغی حدود 2 میلیارد دلار را صرف به زور کردن وضعیت امنیت سایبری شرکت کند. به گزارش رویترز، هواوی نگران است که اگر ممنوعیت‌های فروش گریبانگر شرکت شود، این شرکت بازار بزرگی را از دست خواهد داد. هواوی در بخشی از بیانیه خود گفت:

محدود کردن رقبا در زمینه‌های تجاری کمکی به پیشرفت شما نخواهد کرد. ما در هواوی باور داریم که نگرانی و اتهامات در مورد سابقه امنیتی ما باید با حقایق و اسناد همراه باشد. بدون اسناد صحیح، ما چنین اتهاماتی را نمی‌پذیریم.

هواوی در چندین بازار مختلف با ممنوعیت فروش مواجه شده است. همچنین این شرکت شاهد دستگیری یکی از اعضای بلندپایه خود بود. در حال حاضر دولت آمریکا تبدیل به دشمن و رقیب شرکت هواوی شده است و آمریکا در حال وارد کردن فشار به کشورهای هم‌پیمان خود برای ممنوع کردن فروش محصولات هواوی است.

حتی گزارشی منتشر که طبق آن، آمریکا امکان دارد که T-Mobile و Sprint را محدود کند. چون صاحب امتیاز این دو برند شرکت‌های Deutsche Telekom و Softbank هستند که هر دو با هواوی همکاری طولانی دارند.

حالا باید مشاهده که کنیم برنامه امنیت سایبری هواوی می‌تواند تاثیری در موضع‌گیری آمریکا داشته باشد یا خیر. در حال حاضر که هواوی شرایط دیپلماتیک خوبی با آمریکا ندارد.

منبع Phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.