قابلیت سندباکس برای اجرای ایمن فایل‌های مشکوک سال آینده به ویندوز 10 می‌آید

گاهی اوقات با یک فایل اجرایی با فرمت exe یا فایل مشکوک دیگری مواجه می‌شویم که از امنیت آن با خبر نیستیم. با قابلیت سندباکس می‌توانید بدون نگرانی چنین فایل‌هایی را باز کنید.

0

قابلیت سندباکس ویندوز به شما در اجرای ایمن فایل‌های مشکوک کمک خواهد کرد. ممکن است همین حالا فایل‌هایی با فرمت exe در سیستم خود داشته باشید که از ماهیت آن‌ها خبر ندارید. برخی کاربران حرفه‌ای با استفاده از قابلیت virtual machine یا سندباکس آنتی‌ویروس، این فایل‌ها را اجرا خواهند کرد، اما مایکروسافت به دنبال روشی ساده‌تر و سریع‌تر است.

قابلیت سندباکس ویندوز قابلیتی است که سال آینده به ویندوز 10 اضافه خواهد شد. قابلیت سندباکس ویندوز در حقیقت یک فضای کاملا موقتی از دسکتاپ را خلق می‌کند که می‌توانید در آن انواع مختلف فایل‌های exe را اجرا کنید.

این قابلیت قرار است امن و یک بار مصرف باشد. پس از اجرای اپلیکیشن در این قابلیت، کل تاریخچه سندباکس از بین خواهد رفت. نیازی به راه‌اندازی یک ماشین مجازی هم نیست، اما باید پیش‌نیازهای این قابلیت را از طریق BIOS خود فعال کنید. مایکروسافت قصد دارد که قابلیت سندباکس را در ویندوز 10 پرو یا ویندوز 10 انترپرایز عرضه کند و مشخصا برای کاربران حرفه‌ای در نظر گرفته شده است.

قابلیت سندباکس ویندوز

باید تا زمان عرضه منتظر بمانید تا اطلاعات کامل‌تری را کسب کنید. این قابلیت بسیار سبک خواهد بود. وقتی که یک اپلیکیشن را در ویندوز سندباکس اجرا کنید، یک نسخه ساده و سبک 100 مگابایتی از ویندوز شما کپی خواهد شد و اپلیکیشن بر روی آن اجرا می‌شود.

مایکروسافت کاری کرده که در این قابلیت یک کرنل جداگانه از ویندوز اصلی فعال شود. اگر جزو برنامه توسعه‌دهنده مایکروسافت هستید می‌توانید از طریق بیلد 18305 ویندوز به این قابلیت دسترسی داشته باشید. همچنین برای اطلاعات کامل‌تر می‌توانید به این پست وبلاگ مایکروسافت مراجعه کنید.

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.