طراحی و مشخصات گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس فاش شد

اطلاعات فراوانی از خانواده گلکسی اس 10 فاش شده و نسبتا می‌توان کلیت گوشی را تصور کرد. حالا مشخصات کامل گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس هم فاش شده است.

1

مشخصات گلکسی اس 10 و 10 اس پلاس را نسبتا کم و بیش می‌دانیم. اطلاعات این سری گوشی کم کم به خبرگزاری‌ها درز پیدا کرده و واقعا نیازی به معرفی گوشی نیست. از زمانی که گلکسی نوت 9 عرضه شد، درز اخبار و مشخصات گلکسی اس 10 آغاز شد. حالا که سه ماه به معرفی گوشی مانده، اطلاعات تازه می‌توانیم نگاهی کامل‌تر به این گوشی پرچمدار داشته باشیم.

مشخصات گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس

سامسونگ قرار است که گلکسی اس 10 را در چندین نسخه مختلف عرضه کند. یک نسخه معمولی، پلاس و لایت وجود دارد. اندازه، امکانات و طراحی هر نسخه متفاوت خواهد بود. گلکسی اس 10 پلاس بزرگ‌ترین این خانواده است و صفحه‌ای 6.4 اینچی خواهد داشت. نسخه لایت و معمولی هم به ترتیب صفحه‌ای 5.8 و 6.1 اینچی خواهند داشت. نسبتا به مشخصات گلکسی اس 10 می‌توان گفت که دو نسخه اس 10 و اس 10 پلاس، سه دوربین اصلی خواهند داشت و نسخه لایت دو دوربین اصلی خواهد داشت.

سامسونگ از سیاست فروش اپل درس گرفته و یک نسخه ارزان‌قیمت را عرضه خواهد کرد. قیمت این محصولات بالاتر رفته و نیاز به گوشی مانند گلکسی اس 10 لایت حس خواهد شد. البته آیفون XR اپل یک صفحه LCD داشت ولی هر سه نسخه گلکسی اس 10 صفحه OLED خواهند داشت. صفحه با کیفیت خواهد بود و وضوحی بیشتر از 2K خواهد داشت.

طراحی و اندازه

مشخصات گلکسی اس 10

همانطور که گفتیم اطلاعات فراوانی از این سری گلکسی اس 10 منتشر شده و می‌توان نتیجه‌گیری کاملی داشت. اخبار جدیدی که در مورد مشخصات گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس فاش شده نگاهی به طراحی هر دو گوشی هم دارند.

هر دو گوشی طراحی شبیه به هم را خواهند داشت. حفره صفحه‌نمایش Infinity هم در هر دو گوشی موجود خواهد بود. هر دو گوشی سه دوربین در پشت خود خواهند داشت. تفاوت اصلی این دو گوشی، گذشته از اندازه، شکل حفره است. گلکسی اس 10 یک حفره گرد و معمولی خواهد داشت. اما گلکسی اس 10 پلاس یک حفره بیضی شکل بزرگ‌تر خواهد داشت که شامل دو دوربین جلو خواهد بود.

گلکسی اس 10 پلاس یک صفحه 6.4 اینچی خواهد داشت. اندازه این محصول هم 157.7 در 75 خواهد بود. ضخامت دستگاه هم 7.8 میلیمتر است. گلکسی اس 10 معمولی یک صفحه 6.1 اینچی دارد و اندازه آن 148.9 در 70.9 است. ضخامت این دستگاه هم همانند نسخه بزرگ‌تر خود 7.8 خواهد بود.

صفحه‌نمایش

مشخصات گلکسی اس 10

اگر به مشخصات گلکسی اس 10 نگاه کنیم می‌بینیم که هر  دو گوشی، از جدیدترین صفحه‌نمایش سامسونگ یعنی Infinity-O استفاده خواهند کرد. این طراحی تازه و مقداری عجیب است. از نظر کیفیت و رزولوشن با یک صفحه خیلی خوب AMOLED روبرو هستید. همچنین با هیچ ناچ سنتی روبرو نیستید، اما باز هم یک حفره در صفحه وجود دارد.

البته حفره نسبتا بهتر از ناچ است. گلکسی اس 10 با استفاده از حفره توانسته نسبت صفحه به بدنه بهتری داشته باشد. باید صبر کرد و متوجه شد که بازخورد مردم از طراحی سامسونگ چیست.

دوربین‌ها

مشخصات گلکسی اس 10

بر اساس گزارشات، گلکسی اس 10 یک دوربین سلفی و یک مجموعه سه‌گانه دوربین در پشت خود دارد. گلکسی اس 10 پلاس هم یک دوربین دوگانه سلفی و همان مجموعه پشت سه‌جانه را خواهد داشت. پس به صورت کلی هر دو دوربین شبیه به هم خواهند بود.

گلکسی 10 لایت البته در جلوی دستگاه شاهد یک دوربین تکی و پشت دستگاه هم شاهد دوربین دوگانه خواهد بود.

همچنین اخبار ضد و نقیض دیگری در زمینه دوربین این گوشی‌ها وجود دارد. بر اساس برخی اخبار ممکن است که گلکسی اس 10 پلاس دوربینی چهارگانه مانند گلکسی A9 داشته باشد.

درگاه‌ها و ارتباطات

مدت زمان زیادی همه ما فکر می‌کردیم که سامسونگ قرار است جک هدفون را حذف کند، اما اصلا اینگونه نیست. با اینکه این جک به لبه پرتگاه رسیده است. به هر حال این جک در سری گلکسی اس 10 باقی خواهند ماند و ممکن است در گلکسی نوت 10 از بین برود.

البته که با نگاه به مشخصات گلکسی اس 10 می‌تواند گفت که این گوشی از بلوتوث 5 استفاده می‌کند. همچنین احتمال دارد که شاهد یک نسخه با ارتباط 5G هم باشیم.

پردازنده

انتظار داریم نسخه آمریکایی گلکسی اس 10 به تراشه اسنپ‌دراگون 855 مجهز باشد که پیش از این مفصل راجع به آن نوشته‌ایم. اما نسخه جهانی که احتمالاً به ایران هم خواهد آمد از تراشه اکسینوس ۹۸۲۰ استفاده خواهد کرد. همچنین استفاده از ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی هم تقریباً قطعی به‌نظر می‌رسد.

 

منبع Phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. سروک می‌گوید

    سلام دوستان.
    اگر این حاشیه ی پایینی وجود داشته باشه هواوی از سامسونگ جلو تره
    و جلوتر هم میرود.
    این حاشیه رو بر نداره کارش زاره