سیدیا (Cydia)؛ اپل استور دستگاه‌های جیلبریک شده اپل رسماً تعطیل شد

سیدیا یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های جیلبریک آیفون بود و اجازه شخصی‌سازی آیفون را به شما می‌داد، اما پس از این همه سال شاهد تعطیل شدن این استور خواهیم بود.

0

هنگامی که گوشی خود را جیلبریک می‌کردید با حضور سیدیا هم مواجه می‌شدید. سیدیا در حقیقت اپ استور گوشی‌های جیلبریک شده بود. می‌توانستید از طریق سیدیا امکانات مختلفی را تغییر دهید و برخی امکانات دیگر را که در آیفون وجود نداشت را اضافه کنید. اما امروز متوجه شدیم که استور سیدیا در حال بسته شدن است.

Saurik سازنده استور سیدیا جمعه در Reddit این خبر را اعلام کرد. در این خبر آمده بود که مدتی است او قصد بستن کل استور را دارد و استور نسبتا هیچ درآمدی ندارد. همچنین استور یک باگ تازه پیدا کرده بود که کاربران را به ریسک می‌انداخت. بخشی از بیانیه Saurik بدین ترتیب است:

حقیقتا این است که مدتی است به فکر بستن استور سیدیا هستم و قصد داشتم که قبل از پایان سال این کار را انجام دهم. پس از رسیدن آخرین گزارش‌ها، زمان را مشخص کردیم. این سرویس برای من هزینه‌بر است و چیزی نیست که علاقه‌ای به حفظ و ادامه آن داشته باشم.

مطمئنا کاهش میزان جیلبریک و اضافه شدن راه‌های جدید در این زمینه ضربه زیادی به این استور زده است. در حال حاضر تمامی خریدها در سیدیا غیرفعال شده و دیگر کاربران امکان خرید از این استور را ندارند.

البته سیدیا به صورت کامل هنوز بسته نخواهد شد. سیستم پرداختی این استور از سرویس خارج خواهد شد و دیگر پرداختی شکل نخواهد گرفت. اگر پیش از این پرداختی انجام دادید، امکان دانلود خریدهای قبلی وجود دارد.

اکثر توسعه‌دهندگان مدت‌ها است که سیستم سیدیا را رها کرده‌اند و به سوی پلتفرم‌های دیگر رفته‌اند. یکی از دلایل ضربه خوردن سیدیا همین بوده و در پایان بسته شدن این استور تاثیر زیادی در جامعه توسه‌دهندگان نخواهد داشت.

هفته آینده باید شاهد یک سری جزئیات بیشر از سوی Saurik باشیم. آینده این استور هفته آینده در بیانیه کامل‌تر Saurik مشخص خواهد شد و با یک برنامه زمانی کامل‌تری روبرو خواهیم بود.

بدین ترتیب باید کم کم با یکی از خاطرات خود خداحافظی کنیم. آیا تا به حال از سرویس سیدیا استفاده کرده‌اید؟ نظر شما در مورد بسته شدن این استور چیست؟ نظرات خود را با فارنت در میان بگذارید.

منبع 9to5mac
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.