تلگرام هشدار داد: امنیت تلگرام طلایی و هاتگرام را تضمین نمی‌کنیم

تلگرام امروز در پیامی به کاربران نسخه‌های غیررسمی تلگرام هشدار داد که امنیت این نسخه‌ها را تضمین نمی‌کند.

0

همان‌طور که بارها و بارها گفته‌ایم استفاده از نسخه‌های غیررسمی تلگرام را توصیه نمی‌کنیم. پس از فیلترینگ تلگرام نسخه‌های غیررسمی تلگرام خصوصاً دو نسخه هاتگرام و تلگرام طلایی که توانستند با روش‌هایی از فیلترینگ معاف شوند به محبوبیت فراوانی رسیدند. اگر کاربر این نسخه‌های غیررسمی باشید حتماً می‌دانید در این نسخه‌ها برخی کانال‌ها هم در دسترس نیستند و برخی مسئولین ادعا می‌کنند نسخه‌های غیررسمی از تلگرام مستقل هستند و به‌زودی کاملاً جدا خواهند شد.

به هر حال ما هیچ‌گاه استفاده از تلگرام طلایی و هاتگرام را توصیه نمی‌کنیم و تلگرام نیز امروز رسماً طی پیامی به کاربران این نسخه‌ها هشدار داد:

توجه! برنامه‌ای که از آن استفاده می‌کنید، توسط تلگرام ایجاد نشده بود و امن نیست. ما فقط در صورت استفاده از برنامه‌های رسمی تلگرام، قادر به تضمین امنیت شما هستیم.

گفتنی است منظور از برنامه‌های رسمی خود اپلیکیشن تلگرام و همچنین تلگرام ایکس است.

با وجود این‌که پیام‌های تلگرام طلایی و هاتگرام هم به نظر عادی به مقصد می‌رسد اما سازندگان این اپلیکیشن‌های غیررسمی می‌توانند به راحتی نسخه‌ای از پیام‌ها را در سرور خود نگه دارند.

حواستان باشد!

اول این‌که اگر کاربر نسخه‌های غیررسمی تلگرام هستید بهتر است همین حالا از اپلیکیشن Log Out کرده و خارج شوید و نسخه‌های رسمی تلگرام یا Telegram X را از پلی استور گوگل و یا اپ استور اپل دانلود و نصب کنید.

برخی با سواستفاده از پیام امروز تلگرام پیام جدیدی طراحی کرده و در آن لینکی منتسب به تلگرام ایکس را قرار داده‌اند که تأیید شده نبوده و احتمالاً حاوی بدافزار است. مانند همیشه توصیه می‌کنیم اپلیکیشن‌ها را فقط از پلی استور اندروید یا اپ استور اپل دانلود کنید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.