فرصت شرکت در جشنواره کودکآنلاین تمدید شد

مهلت شرکت در جشنواره کودکآنلاین به عنوان فرصتی برای ایده‌های نو در فضای مجازی با موضوع کودکان و نوجوانان تا ۱۴ دی‌ماه تمدید شد.

0

در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که دیگر امکان محدود کردن کودکان و نوجوانان و جلوگیری از دسترسی آن‌ها به فضای مجازی وجود ندارد. در عوض بایستی با تولید هوشمندانه محتوای ویژه برای کودکان و نوجوانان به دغدغه والدین و جامعه پاسخ داد. جشنواره کودکآنلاین با همین هدف با حمایت همراه اول برگزار می‌گردد. فرصت شرکت در این جشنواره به‌تازگی تا ۱۴ دی‌ماه تمدید شده است.

جشنواره کودکآنلاین چیست؟

جشنواره کودکآنلاین یک فستیوال فیلم کوتاه و وب‌سری با موضوع کودکان و نوجوانان است که با هدف رفع فقر جدی موجود در این فضا برگزار می‌گردد. می‌توان به‌جای ایجاد محدودیت برای کودکان و نوجوانان محتوایی مختص آن‌ها تولید کرد که نه‌تنها برای آن‌ها جذاب باشد بلکه با استانداردهای تولید ملی ایجاد شده و بتواند باعث آموزش و فرهنگسازی این قشر شود.

جشنواره کودکآنلاین از تمامی علاقمندان، ایده‌پردازان، نویسندگان، تهیه‌کنندگان و سینماگران فعال در حوزه کودکان و نوجوانان دعوت می‌کند تا ویدئوهای طراحی یا تولید شده و یا حتی ایده‌های خود را در این جشنواره به ثبت برسانند.

وب‌سری چیست؟

وب‌سری یا همان سریال اینترنتی یکی از پراستقبال‌ترین ژانرهای رسانه در دنیای کنونی محسوب می‌شود. وب‌سری‌ها که معمولاً به صورت فصلی منتشر می‌شوند با استفاده از توانایی‌ها و با توجه به محدودیت‌های پلتفرمی که در آن منتشر خواهند شد، طراحی می‌شوند. هدف کودکآنلاین این است که تولیدکنندگان محتوا بیشتر به وب‌سری با هدف مخاطب کودک و نوجوان روی بیاورند.

آثار برگزیده در جشنواره به نمایش عمومی درخواهد آمد و از طریق بسترهای اینترنتی ارائه ویدئو (VODها) نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. برندگان آرای مردمی و برگزیدگان هیئت داوری فرصت تولید تجاری و حرفه‌ای حداقل دو فصل ۱۳ قسمتی را با حمایت دبیرخانه و همراه اول پیدا خواهند کرد.

فیلم کوتاه

در بخش فیلم کوتاه نیز حداکثر زمان برای این نوع فرمت ۳۰ دقیقه در نظر گرفته شده است. در این بخش از نظر تعداد آثار ارسالی محدودیتی وجود ندارد اما تاریخ تولید آثار باید پس از فروردین سال ۹۵ باشد.

جوایز جشنواره کودکآنلاین

همان‌طور که نوشتیم جشنواره در دو بخش وب‌سری و فیلم کوتاه برگزار خواهد شد و جوایز آن نیز به شرح زیر خواهند بود:

  • جایزه بزرگ جشنواره: به مبلغ 500 میلیون ریال به بهترین اثر
  • جایزه بهترین فیلم کوتاه: معادل مبلغ 200 میلیون ریال
  • جایزه بهترین سریال اینترنتی (وب‌سری): معادل مبلغ 200 میلیون ریال + شرایط ساخت دست‌کم دو فصل
  • جایزه دوم بهترین فیلم کوتاه: جایزه معادل مبلغ 150 میلیون ریال
  • جایزه سوم بهترین فیلم کوتاه: جایزه معادل مبلغ 100 میلیون ریال
  • جایزه دوم بهترین سریال اینترنتی (وب‌سری): جایزه‏ معادل مبلغ 150 میلیون ریال
  • جایزه سوم بهترین سریال اینترنتی (وب‌سری): جایزه‏ معادل مبلغ 100 میلیون ریال
  • جایزه اول بهترین پدیده جشنواره: معادل مبلغ 100 میلیون ریال
  • جایزه بهترین مدل کسب‌وکار: جایزه‏ معادل مبلغ 100 میلیون ریال+ دست‌کم دو سیزن فرصت ساخت
  • جایزه مردمی بهترین وب‌سری: معادل مبلغ 100 میلیون ریال+ دست‌کم دو سیزن فرصت ساخت
  • جایزه مردمی بهترین فیلم کوتاه: معادل مبلغ 200 میلیون ریال
  • پدیده جشنواره، هنرمندی (اعم از کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، بازیگر، صداپیشه و…) خواهد بود که بهترین اجرای هنری را در بخش تخصصی خود به نمایش گذاشته است.

نقش همراه اول در جشنواره کودکآنلاین

همراه اول حامی اصلی این جشنواره کودک و نوجوان محسوب می‌شود. این شرکت علاوه بر حمایت مالی وظیفه اطلاع‌رسانی از طریق انواع رسانه‌ها را نیز برعهده گرفته است.

همراه اول در راستای توجه ویژه به قشر کودکان و نوجوانان تصمیم گرفت تا از این جشنواره وب‌سری و فیلم‌کوتاه حمایت کند.

این اپراتور تلفن همراه پیش از این نیز با عرضه سیم‌کارت کودک و نوجوان به نام سیم‌کارت انارستان در زمینه کودک و نوجوان فعالیت کرده بود. سیم‌کارت انارستان که برای سنین ۶ تا ۱۸ سال طراحی شده امکان استفاده از فضای اینترنتی سالم، امن و پرسرعت را با بسته‌های متنوع مناسب سن این قشر فراهم می‌کند. از جمله امکانات این سیم‌کارت می‌توان به مشاوره آنلاین، کتابخانه دیجیتال، آزمون آنلاین و … اشاره کرد.

با توجه به این‌که فضای مجازی حالا بخشی جداناپذیر از فعالیت کودکان و نوجوانان را تشکیل می‌دهد همراه اول همچنین از سال ۹۴ طرحی به نام خانواده درسا را آغاز کرد که هدف آن فراهم کردن محتوای مخصوص این قشر بدون نگرانی از آسیب‌های فضای مجازی است.

نحوه شرکت در جشنواره کودکآنلاین

علاقمندان می‌توانند از تاریخ ۲۸ آبان‌ماه تا ۱۴ دی‌ماه با مراجعه به وب‌سایت جشنواره ثبت نام کنند. تاریخ اعلام آثار و ایده‌های راه‌یافته به بخش مسابقه نیز ۲۵ دی‌ماه خواهد بود. سرانجام زمان نهایی برگزاری جشنواره کودکآنلاین نیز بهار ۱۳۹۸ اعلام شده است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.