اپل با یک آپدیت نرم‌افزاری به دنبال رفع ممنوعیت فروش آیفون در چین است

در پی شکست اپل از کوالکام در دادگاه، فروش برخی مدل‌های آیفون در چین ممنوع شد. حالا اپل به دنبال رفع ممنوعیت با ارائه آپدیت نرم‌افزاری است.

0

اپل ادعا می‌کند که توانسته با آپدیت نرم‌افزاری جدیدی، مشکلاتی که دادگاه چینی مشخص کرده را حل کند. آپدیت نرم‌افزاری اپل به این امید عرضه خواهد شد که ممنوعیت فروش آیفون‌های قدیمی در چین برداشته شود.

این شرکت بیانیه‌ای را به Reuters ارائه داده است. آپدیت نرم‌افزاری اپل تا هفته آینده عرضه خواهد شد و دو مشکلی که در رابطه با پتنت کوالکام به وجود آمده بود را حل خواهد کرد. اگر دادگاه با تاثیر این آپدیت موافقت کند، امکان فروش دوباره آیفون‌ها در چین وجود خواهد داشت. آیفون‌های ممنوعه شامل آیفون 6S، 6S پلاس، 7، 7 پلاس، 8، 8 پلاس و آیفون 10 هستند.

کوالکام دعوای طولانی را با اپل آغاز کرده است و اتهام این شرکت مبنی بر نقض دو پتنت کوالکام توسط اپل مدتی پیش در دادگاه ثابت شد. این دو پتنت مربوط به تغییر اندازه عکس‌ها و مدیریت اپلیکیشن‌ها است. هنگامی که حکم دادگاه اعلام شد، اپل در مصاحبه با CNBC اعلام کرد که iOS 12 این دو پتنت را نقض نمی‌کند. به همین خاطر ارائه یک آپدیت اجباری به iOS 12 احتمالا مشکل را حل خواهد کرد. اپل خواهان تجدیدنظر در حکم دادگاه است.

با این حال، این آپدیت مشکل عمیق بین کوالکام و اپل را از بین نخواهد برد. به گفته اپل، شرکت کوالکام به دنبال یک توافق میان دو شرکت است که خود کوالکام مفاد آن را تنظیم کند. همین دیروز خبری را منتشر کردیم که کوالکام خواستار ممنوعیت آیفون XS و XS مکس شده است. هر دو این محصولات با iOS 12 عرضه شده‌اند و نباید پتنت‌ها را نقض کنند.

همانطور که گفتیم مشکل این دو شرکت به شدت عمیق است. کوالکام حتی مدتی در تلاش بود که فروش گوشی‌های آیفون را در آمریکا ممنوع کنید. این شرکت ادعا کرده بود که اپل سورس کد کوالکام را دزدیده و با رقیب شرکت یعنی اینتل به اشتراک گذاشته است. اپل هم اعلام کرده بود که کوالکام به شدت هزینه بالایی را برای محصولات مختلف از اپل دریافت می‌کند که قیمت منصفانه‌ای نیست.

کوالکام مطمئنا با آپدیت نرم‌افزاری اپل راضی نخواهد شد و مطمئنا به دنبال یک توافق جداگانه با مزایا بیشتر است. با این حال همه چیز به تصمیم دادگاه چینی بازمی‌گردد.

 

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.