تماشا کنید: ویژگی‌های رابط کاربری OneUI سامسونگ

پرچم‌داران آینده سامسونگ قرار است با رابط کاربری OneUI به بازار عرضه شوند. حالا سامسونگ یک تیزر ویدئویی برای این رابط کاربری منتشر کرده است.

0

اگر به خاطر داشته باشید سامسونگ ماه گذشته و در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود ضمن معرفی صفحه‌نمایش OLED تاشدنی خود از رابط کاربری جدیدی موسوم به رابط کاربری OneUI برای اندروید رونمایی کرد. این رابط کاربری قرار است بر پایه اندروید 9 پای بر روی گوشی‌های آینده سامسونگ نصب شود. علاوه بر این کاربرانی که گوشی‌های گلکسی اس 9 و نوت 9 را دارند می‌توانند منتظر عرضه آپدیت اندورید 9 با این رابط کاربری باشند.

حالا سامسونگ یک ویدئوی جذاب از OneUI منتشر کرده که تماشای آن خالی از لطف نیست. همان‌طور که می‌بینید ویژگی اصلی OneUI امکان کار آسان با یک‌دست است. سامسونگ المان‌های مهم تعاملی مثل دکمه‌ها و آیتم‌ها را در نیمه پایینی و در دسترس انگشت شست شما قرار داده تا بتوانید به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

علاوه بر این تغییرات ظاهری زیادی هم در انتظار کاربران سامسونگ است. به‌طور مثال آیکن‌ها بازطراحی شده‌اند، منوی تنظیمات سریع تغییر کرده و در کل رابط کاربری OneUI بیشتر شاهد خمیدگی‌ها و اشکال دایره‌ای هستیم. این زبان طراحی جدید تا حدی با طراحی اندروید ۹ پای گوگل نیز هماهنگ است.

برخلاف شرکت‌هایی مثل ال‌جی و هواوی که سال‌هاست تغییر اساسی در رابط کاربری گوشی‌های خود ایجاد نکرده‌اند به نظر می‌رسد خوشبختانه سامسونگ در این زمینه فعال‌تر است. نسخه آزمایشی OneUI در حال حاضر برای گوشی‌های گلکسی اس 9 و گلکسی نوت 9 سامسونگ در دسترس است اما نسخه نهایی با انتشار آپدیت اندروید 9 عرضه خواهد شد.

منبع androidauthority
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.