کوالکام به دنبال ممنوعیت فروش آیفون XS و XS مکس در چین

کوالکام به دنبال ممنوعیت فروش آیفون اپل در چین است. البته دادگاه با ممنوعیت چند مورد موافقت کرد، اما کوالکام به دنبال محصولات بیشتری است.

0

دعوای حقوقی کوالکام اپل و مدتی است که ادامه دارد. ابتدا گزارش شد که هر دو شرکت به توافق رسیده‌اند. اما پس از آن این خبر تکذیب شد. مدتی بود مشخص شد که دادگاه به صورت مقدماتی رای ممنوعیت فروش آیفون در چین را صادر کرده است. با این حال کوالکام موفق به ممنوعیت فروش آیفون 10، 8 و 8 پلاس شده است. اما حالا شرکت به دنبال ممنوعیت فروش آیفون XS و XS مکس است.

کوالکام می‌گوید که این دو گوشی هم همان حقوق کپی‌رایت را نقض کرده‌اند و نباید به فروش برسند. این درخواست کوالکام دوباره دعوای حقوقی شرکت را پرتنش خواهد کرد. اپل فعلا دستور ممنوعیت فروش دادگاه را نادیده گرفته است. اپل ادعا می‌کند که این ممنوعیت تنها در مورد دستگاه‌هایی است که iOS 11 و قبل از آن را دارند. از آنجایی که محصولات شرکت به iOS 12 آپدیت شده‌اند هنوز قابل خرید هستند و به فروش خواهند رسید.

طبق گفته Financial Times دادگاه چینی اشاره‌ای به سیستم‌عامل اپل ندارد. البته این بدین معنا نیست که اپل اشتباه می‌کند، اما به این معنا هم نیست که می‌تواند به کار خود ادامه دهد. اپل هنوز به اتفاقات جدید پاسخ نداده است.

کوالکام همانطور که گفتیم موفق شد ممنوعیت فروش آیفون را در مرحله اول ایجاد کند. آیفون 6S و 6S پلاس هم بین دستگاه‌های ممنوع شده بودند. کوالکام ادعا کرد که اپل حقوق کپی‌رایت و پتنت کوالکام را رعایت نکرده و آن‌ها را نقض کرده است. اپل ادعا دارد که این پتنت‌ها در سیستم‌عامل جدید شرکت نقض نشده‌اند و فروش محصول باید ادامه پیدا کند.

این شکایت جدید کوالکام فشار بیشتری را برای اپل ایجاد می‌کند که شرکت به دنبال راه چاره برای حل کردن اختلاف باشد. با این حال کوالکام هم شرایط خوبی ندارد. هر دو شرکت در یک دعوای حقوقی سنگین قرار دارند و کوالکام به نظر رو به باخت است. نه تنها اپل به دنبال کوالکام است، بلکه برخی نهاد‌های دولتی در سرتاسر جهان هم به سیاست‌ها کوالکام اعتراض دارند. در چندین کشور، کوالکام باخته است. حالا تلاش است که با ممنوعیت فروش آیفون در چین مشکلات کوالکام حل شود.

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.