پلیس آمریکا از جعبه‌های جعلی آمازون مجهز به GPS برای گرفتن دزدها استفاده می‌کند!

تعطیلات کریسمس نزدیک است و مردم منتظر رسیدن بسته‌ها و خریدهای خود هستند. نگرانی حالا دزدیده شدن این هدایاست که پلیس آمریکا به فکر راه چاره است.

0

برخی بسته‌های آمازون که در دوره تعطیلات ارسال می‌شوند به سرقت می‌روند. دلیل اصلی هم تحویل جعبه‌ها جلوی در خانه است و گاهی اوقات دریافت‌کننده حضور ندارد و بسته جلوی در خانه خواهد ماند. حالا پلیس نیوجرسی تصمیم گرفته که با استفاده از جعبه‌های جعلی آمازون به جنگ سارقین برود.

پلیس به صورت کاملا تصادفی یک سری دوربین را جلوی در خانه‌ها کار گذاشته است. جلوی در این خانه‌ها بسته‌های جعلی آمازون قرار خواهد گرفت که حاوی جی‌پی‌اس هستند. کل این روند یک طعمه بزرگ است. اگر یک سارق دست به سرقت این جعبه‌های جعلی آمازون بزند، توسط جی‌پی‌اس ردیابی خواهد شد و پلیس امکان دستگیری سارق را دارد.

همکاری بین پلیس جرسی و آمازون برای کم کردن سرقت در محله‌هایی است که میزان سرقت بالایی دارند. در یکی از پرونده‌ها، جعبه تحویل داده شده تنها سه دقیقه بعد از رسیدن به ایوان خانه دزدیده شد. پلیس هم از طریق ردیاب موفق شد که سریعا سارق را دستگیر کند. البته تمامی پرونده‌ها تا این حد موفقیت‌آمیز نیستند و برخی به دلیل محدودیت بودجه و وقت ناتمام باقی می‌مانند.

با این حال پخش این خبر و ایجاد این برنامه به خودی خود باعث کم شدن سرقت خواهد شد. اگر سارق این احتمال را در نظر بگیرد که جعبه دزدی یک جعبه جعلی است، مطمئنا از برداشتن آن پشیمان خواهد شد. به همین خاطر با یک سر و صدای رسانه‌ای شاهد کاهش سرقت خواهیم بود.

در این دوره تعطیلات بیش از ۸۰۰ میلیون بسته که بسیاری شامل هدیه هستند جا به جا خواهد شد. واقعا پیگیری تمامی این جعبه‌ها کاری سخت خواهد بود. شرکت Xfinity Home پیش‌بینی می‌کند که حدود ۳۰ درصد آمریکایی‌ها حداقل یک بار با سرقت بسته مواجه خواهند شد.

البته این رقم متفاوت است و برخی شرکت‌های بیمه این رقم را ۸ درصد اعلام کرده‌اند که همچنان اگر جمعیت آمریکا را در نظر بگیریم، میزان سرقت واقعا بالا است. آمازون البته تلاش دارد که این مسئله را حل کند و با سرویس Amazon Key بسته‌ها را داخل منزل تحویل می‌دهد. با این حال راه دادن یک غریبه به منزل شاید بهترین شیوه برای حل کردن ماجرا نباشد.

منبع Engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.