سونی موبایل برای کاهش هزینه‌ها ۲۰۰ کارمند خود را در اروپا تعدیل می‌کند

بخش موبایل سونی در حال از دست دادن پول و ارزش سهام است و شرکت مجبور شده که یک سری تصمیمات سخت بگیرد.

0

شرکت سونی مدت‌ها است که سوددهی خود را در بخش موبایل از دست داده است. چندین سال پیش مطمئنا این شرکت توانایی پیشرفت را داشت، اما حالا مدام در حال ضرردهی است. حالا شرکت اصلی سونی تصمیم به تعدیل نیرو گرفته است. تعدیل نیروی سونی بخشی از برنامه سونی برای نصف کردن هزینه بخش موبایل شرکت در چند سال آینده است.

تعدیل نیروی سونی از دفتر لوند در سوئد این شرکت آغاز خواهد شد. این دفتر، پیش از این مقر اصلی سونی موبایل بود. اما این مقر چندین سال پیش به توکیو منتقل شد. با این حال دفتر لوند شامل 1200 نفر کارمند است.

اطلاعات زیادی از این کارمندان و شیوه کاری آن‌ها منتشر نشده است، اما به نظر می‌رسد که حداقل 800 نفر این افراد مستقیما برای سونی کار کنند. بقیه اعضا هم از دیگر بخش‌ها هستند یا به صورت قراردادی با شرکت همکاری می‌کنند. از این 800 نفر کارمند اصلی، یک چهارم یعنی 200 نفر تا چند ماه آینده تعدیل خواهند شد.

به گفته معاون مدیرعامل این دفتر، نصف کردن هزینه‌ها به معنای تعدیل نصف نیروها نیست. بلکه سونی در حال کار بر روی یک سری مدل تجاری تازه است. این مدل‌های تجاری به کاهش هزینه شرکت کمک خواهند کرد، به همین خاطر تعدیل نیروی سونی تنها راه‌حل نیست.

سونی موبایل سال پیش بیش از 13.5 میلیون دستگاه فروخت. این شرکت پیش‌بینی می‌کند که امسال فروشی 10 میلیونی داشته باشد. این رقم چندین بار است که کاهش پیدا کرده است. گزارش سه ماهه سوم سونی این رقم را تنها 7 میلیون پیش‌بینی کرده بود و برنامه کاهش هزینه تا 30 درصد بود.

منبع Gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.