گرافیک پردازنده‌های سال آینده اینتل چندین برابر قوی‌تر خواهد بود

اینتل بالاخره قصد دارد که گرافیک پردازنده‌های خود را قوی‌تر کند و امکان بازی کردن روی یک پردازنده اینتل بدون کارت گرافیک مجزا سرانجام به وجود خواهد آمد.

0

بالاخره اینتل به فکر بهبود پردازه گرافیکی خود افتاده است. گرافیک پردازنده‌های اینتل که آن‌ها را با سری Intel HD یا Intel UHD می‌شناسیم حقیقتاً توانایی خیلی بالایی ندارد. اما گرافیک پردازنده‌های سال آینده این شرکت که به نسل یازدهم می‌رسد بیش از یک ترافلاپ قدرت پردازش خواهند داشت. به این ترتیب می‌توانید از این پس با همین پردازنده به اجرای بازی‌های ویدئویی بپردازید.

اجازه دهید گرافیک پردازنده‌های اینتل را با کنسول‌ها مقایسه کنیم. ایکس‌باکس وان اکس پردازنده‌ای 6 ترافلاپی دارد و پلی‌استیشن 4 هم 4.2 ترافلاپس قدرت دارد. پردازنده AMD HD4800 اولین پردازنده‌ای بود که مرز ترافلاپ را شکست.

اینتل ادعا می‌کند که پردازنده نسل یازدهم این شرکت دوبرابر قوی‌تر از نسل نهم است. همچنین این پردازنده قابلیت اجرایی بیشتری نسبت به نسل نهم دارد. نسل نهم 24 یونیت داشت و نسل جدید 64 یونیت خواهد داشت.

همچنین این شرکت قصد دارد که پردازنده نسل یازدهم خود را با معماری 10 نانومتری عرضه کند. همچنان منتظریم که این شرکت چنین پردازنده‌هایی را به صورت گسترده عرضه کند. برخی لپ‌تاپ‌های لنوو چنین معماری را دارند. همچنین ممکن است گرافیک پردازنده‌های اینتل از طریق تراشه‌های سه‌بعدی شرکت که از همین معماری استفاده می‌کنند عرضه شود.

البته اینتل پردازنده‌های گرافیکی خود را همچنان تولید خواهد کرد. ممکن است فکر کنید با این بهبود این خط تولید هم از بین خواهد رفت. اما اینتل اعلام کرده که خط تولید این محصولات تا سال 2020 ادامه خواهد داشت.

این شرکت همچنین اعلام کرد که معماری تراشه جدید شرکت Sunny Cove نام خواهد داشت. طبق معمول باید شاهد سرعت و کارایی بیشتری نسبت به تراشه‌های کنونی داشته باشیم. شرکت اعلام کرده که قصد دارد لتنسی را تا حد امکان پایین بیاورد. بافر و کیش هم مطمئنا افزایش خواهد یافت.

همچنین انتظار داریم که اینتل پشتیبانی بهتری برای کریپتوگرافی، فشرده‌سازی و غیرفشرده‌سازی داشته باشد. مطمئنا باید کمی صبر کرد تا اطلاعات کامل Sunny Cove به دست ما برسد. اما احتمالا در جریان Computex شاهد این محصول باشیم.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.