شایعه: اپل در حال توسعه تراشه مودم اختصاصی برای آیفون‌های آینده است

ممکن است که اپل به زودی تجارت خود با کوالکام و اینتل را محدود کند، چون این شرکت در نظر دارد که یک مودم اختصاصی برای محصولات خود طراحی کند.

0

اپل مدتی پیش تجارت خود را از کوالکام به اینتل تغییر داد. به همین دلیل یک جنگ حقوقی میان دو شرکت ایجاد شد. با این حال به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد یک مودم اختصاصی تولید کند. مودم اپل برای آیفون‌های آینده خواهد بود. البته این اخبار در حد شایعه و حدس است. اپل به تازگی یک ردیف کاری تازه را برای شرکت ایجاد کرده و یکی از تیم‌ها وظیفه کار بر روی چیپ مودم سلولار را بر عهده دارد.

ماه پیش خبر رسید که اپل در حال جذب مهندسین شرکت کوالکام سن دیگو است. البته که اپل فعالیت خاصی در این زمینه ندارد. اما اگر برنامه ساخت مودم اپل جدی باشد و این شرکت شروع به کار در این زمینه کند، مطمئنا یک بخش بزرگ در شرکت ایجاد خواهد شد.

روند ساخت مودم اپل

همانطور که گفتیم اپل فراخوان جذب یک سری معمار سیستم‌های سلولار را منتشر کرده است و به دنبال چنین مهندسی است. به گفته این فراخوان، کسی که استخدام شود وظیفه معماری سیستم‌های مودم در سطح لایه‌های فیزیکی را بر عهده خواهد داشت.

طبق گزارش The Information مودم اپل در دست کار است و اپل قصد ساخت این مودم را دارد. با این حال چنین تراشه‌ای به همین سادگی طراحی نخواهد شد و حداقل سه سال زمان خواهد برد. به همین خاطر همکاری اینتل و اپل تا مدتی ادامه خواهد داشت.

اپل در حال حاضر یک تیم در کالیفرنیا شمالی دارد که در حال کار بر روی تراشه بی‌سیم شرکت هستند. این شرکت قصد دارد که افراد بیشتری را در منطقه سن دیگو استخدام کند. سال 2015 برند ادلر که یکی از اعضای مدیریتی اینتل بود به اپل پیوست. به نظر می‌رسد که مدیریت این پروژه را او برعهده خواهد داشت.

اگر مودم اپل ساخته شود، می‌توان انتظار هماهنگی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هر چه بیشتری را از شرکت داشت. همچنین این شرکت در حال کار بر روی تکنولوژِی 5G است و اگر بتواند پروژه موفقی داشته باشد می‌تواند یک قدم تازه در زمینه ارتباطات بردارد. برای دیدن 5G در آیفون‌ها باید تا 2020 صبر کنیم.

اپل چندین تراشه بی‌سیم مانند سری A برای آیفون، سری W برای ایرپاد، سری T برای مک‌ها و سری S برای اپل واچ را تولید می‌کند. با این حال به نظر می‌رسد که شرکت قصد دارد سطح کاری خود را بیش از پیش افزایش دهد.

منبع Cultofmac
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.