شایعه: گلکسی اس 10 به قابلیت داینامیک ویژن برای تشخیص چهره مجهز خواهد بود

طبق جدیدترین شایعات گوشی‌های سری گلکسی اس 10 سامسونگ از قابلیت جدیدی به نام داینامیک ویژن بهره خواهد گرفت که به تشخیص چهره آن کمک می‌کند.

0

سامسونگ به تازگی در وطن خود کره جنوبی پتنت‌های جدیدی را ثبت کرده که می‌تواند مربوط به قابلیت‌های گلکسی اس 10 باشد. برخی از این قابلیت‌ها شامل داینامیک ویژن، پرایوت ویژن و دتکت ویژن (Detect Vision) می‌شوند. اما گفته می‌شود این‌ها تنها نام‌های احتمالی هستند و سامسونگ یکی از آن‌ها را که به قابلیت تشخیص چهره نیز مربوط است انتخاب خواهد کرد.

با وجود این‌که در این پتنت جزئیاتی درج نشده اما پیش از این نیز از سنسورهای داینامیک ویژن سامسونگ چیزهایی شنیده بودیم. در واقع نسل پیشین این فناوری امکان فیلم‌برداری با نرخ 2000fps‌ را فراهم می‌کرد. این قابلیت البته برای ویدئوهای عادی نیست اما می‌تواند به تولید نقشه‌های سه‌بعدی در قابلیت‌هایی مثل تشخیص چهره کمک کند.

علاوه بر قابلیت تشخیص چهره دقیق‌تر، سری گلکسی اس 10 همچنین به حسگر اثر انگشت درون صفحه‌نمایش از نوع اولتراسونیک مجهز خواهند بود. این فناوری که گفته می‌شود از نوع اپتیکال به‌کاررفته در وان‌پلاس 6تی و میت 20 پرو سریع‌تر است می‌تواند نیاز به سایر روش‌های بیومتریک را برطرف کند. گلکسی اس 10 در سه نسخه با دوربین‌های چندگانه و تراشه اکسینوس ۹۸۲۰ تا پایان سال معرفی خواهد شد.

انتظار داریم سامسونگ این گوشی‌ها را در کنگره موبایل بارسلون ۲۰۱۹ در اسفندماه رونمایی کند. همچنین زمان عرضه گلکسی اس 10 هم احتمالاً اوایل سال آینده خواهد بود.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.