مدیرمالی هواوی به قید وثیقه و به‌صورت مشروط آزاد شد

مدیرمالی هواوی و دختر بنیان‌گذار این شرکت که به اتهام دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران بازداشت شده بود حالا به قید وثیقه آزاد شده است.

0

اگر به‌خاطر داشته باشید هفته گذشته نوشتیم که دولت کانادا خانم «منگ وان‌ژو» مدیرمالی هواوی و دختر بنیان‌گذار این شرکت را به تقاضای دولت آمریکا دستگیر کرده است. اتهام خانم منگ کمک به هواوی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران و پوشاندن تراکنش‌های مالی این شرکت بود.

امروز خانم منگ سرانجام پس از سه جلسه دادگاه با وثیقه ۷.۵ میلیون دلاری به صورت مشروط آزاد شده است. مدیرمالی هواوی قبول کرده تا پاسپورت خود را تحویل دهد و هزینه بادیگارد امنیتی شخصی خود در خانه‌ای در ونکوور را نیز بپردازد. او همچنین قبول کرده که یک پابند ردیاب GPS پوشیده و بین ساعات ۱۱ شب تا ۶ صبح هر روز نیز در خانه‌اش باشد.

وکیل مدافع منگ می‌گوید او هیچ علاقه ای به فرار ندارد چرا که ۱۵ سال است در ونکوور سکونت داشته و این‌کار باعث بی‌آبرویی و تحقیر خانواده او، خودش، هواوی و دولت چین خواهد شد. در شرایط آزادی او هم قید شده که در صورت فرار دولت می‌تواند ۲.۲ میلیون دلار آمریکا را طلب کند. دونالد ترامپ هم گفته شاید در این پرونده مداخله کرده و از این موقعیت به عنوان برگ برنده‌ای برای قرارداد معاملاتی آمریکا با چین استفاده کند.

روابط چین و آمریکا در ماه‌های اخیر اصلاً خوب نبوده و می‌توان حدس زد این پرونده فقط به تاریک‌تر شدن روابط این دو کشور ختم خواهد شد. آمریکا چند وقت پیش از کشورهای متحد خود خواست از تجهیزات هواوی استفاده نکند و همچنین تعرفه‌های وارداتی سنگینی را برای اجناس چینی در نظر گرفت. حالا باید منتظر ماند و دید سرانجام کدام یک از دو طرف پیروز میدان خواهند بود.

منبع Gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.