پلی استیشن کلاسیک نیامده هک شد!

پلی استیشن کلاسیک سونی که به‌تازگی با چند عنوان محبوب این پلتفرم به بازار عرضه شده به همین زودی هک شد. به این ترتیب می‌توانید بازی‌های دلخواه PS1 را روی این کنسول اجرا کنید.

0

یکی از مزیت‌های دستگاه‌های این‌چنین که قابلیت اتصال به اینترنت را ندارند و به آن البته نیازی هم ندارند، می‌تواند این باشد که در صورت هک شدن و شکسته‌شدن قفل‌های امنیتی، می‌توانند کارهای بسیاری با این دستگاه انجام دهند. پل ارتباطی کنسول هک شده‌ی پلی استیشن کلاسیک با ترابیتیا از طریق یک درایو یو‌اس‌بی فعال می‌شود و حالا می‌توان با استفاده از یک فلش مموری، بازی‌های بیشتری را در این کنسول به اجرا درآورد.

این‌طور که Ars Technica گزارش می‌دهد، سونی برای جلوگیری از کرک شدن کنسول پلی استیشن کلاسیک اقدامات زیادی انجام نداده است. به همین خاطر برخی از هکرهای شناخته شده‌ی کنسول‌ها مثل Yifan Lu و madmonkey1907 مراحل دامپ کردن کدهای کنسول بر روی یک سیستم خارجی را در اینترنت منتشر کرده‌اند. آن‌ها همچنین فهمیدند که سونی کلید رمزگشایی مهم‌ترین المان نرم‌افزاری خود را در خود کنسول مخفی کرده است.

بعد از آن، مجامع هک کنسول‌ها به سرعت در زمینه‌ی تبدیل کردن پلی استیشن کلاسیک به یک دستگاه شبیه‌ساز بازی‌های پلی استیشن 1 پیشرفت‌هایی حاصل کردند تا جایی که بعد از گذشت زمان اندکی، ییفان لو توانست بازی «کراش بندیکوت» را از طریق یک فلش مموری بر روی این کنسول اجرا کند.

حتی بعد از این، یکی دیگر از هکرهای گیت‌هاب با نام Pat Hartl یک ابزار اوپن-سورس ایجاد کرده و در اختیار همه قرار داده است که می‌شود به وسیله‌ی آن هر بازی را از طریق فلش مموری در این کنسول اجرا کرد. راهنمای استفاده از این ابزار منتشر شده است و با این‌که شما باید چند کار ساده انجام دهید، Ars گزارش می‌دهد که احتمال خراب شدن کنسول وجود دارد، پس باید مراحل را با دقت و طبق آموزش انجام دهید.

با همه‌ی این‌ها، احتمالا اکثر خریداران کنسول پلی استیشن کلاسیک این دستگاه کوچک را به خاطر هجوم احساسات نوستالژی خریداری می‌کنند و شاید اصلا بیش از چند بار در روزهای اول خریداری آن را روشن هم نکنند.

شما اگر به دنبال بازی‌های خوبِ پلی استیشن 1 هستید، نیازی نیست کنسول جدید را بخرید، کافی است به استیم و فروشگاه اپل سری بزنید و برخی از بهترین بازی‌های دوران طلایی پلی استیشن را دانلود کنید. برخی دیگر از بازی‌های پلی استیشن 1 را همچنین کاربران پلی استیشن 3 و پی‌اس‌پی نیز می‌توانند از فروشگاه پلی استیشن خریداری کنند.

مطمئنا هکرها برای پلی استیشن کلاسیک برنامه‌های بیشتری دارند و شاید روزی آن را به دستگاهی با قابلیت اجرای همه‌ی بازی‌های قدیمی، حتی بازی‌های NES و N64 تبدیل کردند.

منبع gamenews
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.