امکان ارسال پیام صوتی در دایرکت اینستاگرام فراهم شد

در جدیدترین به‌روزرسانی شبکه اجتماعی موبایلی اینستاگرام شاهد اضافه شدن قابلیت ارسال پیام صوتی در دایرکت هستیم که از همین لحظه در اختیار عموم کاربران قرار گرفته است.

0

امکان ارسال پیام صوتی در دایرکت قابلیتی هست که پیش‌تر منابعی همچون TechCrunch از آن به عنوان مکالمه صوتی یاد می‌کردند، با این حال بد نیست که بدانید مدت پیام‌هایی از این قبیل در اینستاگرام به 1 دقیقه محدود شده است.

به هیچ عنوان از امکان ارسال پیام صوتی در دایرکت نمیتوان به عنوان یک قابلیت منحصر به فرد یا شاخص یاد کرد، چراکه تقریباً 5 سال پیش چنین ویژگی‎ای در Voxer یا فیس‌بوک مسنجر تعبیه شده است و اکنون نیز تقریباً تمام پیام‌رسان‌های موبایلی شاخص آن را ارائه می‌کنند.

به هر حال همان‌طور که در تصویر زیر نیز مشاهده می‌کنید، برای ارسال پیام صوتی در دایرکت تنها کافی است آیکون میکروفون را لمس کرده و نگه دارید. در نظر داشته باشید که برخلاف استوری‎، پیام‌های صوتی ارسال شده به مخاطبین یا گروه‌ها پس از باز شدن از بین نخواهد رفت، از این رو گوش کردن به آن‌ها در دفعات بعدی نیز امکان‌پذیر است.

پیام صوتی در دایرکت

این روش جایگزین برای افرادی است که تمایلی به پرداخت هزینه برای مکالمه صوتی ندارند یا صفحه کلید گوشی آن‌ها فاقد زبان مدنظر است. فیس‌بوک برای اولین بار در سال 2013 امکان ارسال پیام صوتی و برقراری تماس بر پایه VoIP را به شبکه اجتماعی خود اضافه کرد. البته این شرکت در سال‌های اخیر نشان داده که علاقه خاصی به ورود به بازار ارائه دهندگان سرویس‌های برقراری تماس صوتی و تصویری دارد. موضوعی که یکی از ویژگی‌های اصلی نمایشگر هوشمند پرتال است.

به هر حال اضافه شدن امکان ارسال پیام صوتی در دایرکت می‌تواند نوید بخش یکپارچه شدن چنین قابلیتی در پرتال فیس‌بوک هم باشد. لازم به ذکر است که این ویژگی به صورت یک آپدیت داخلی در هر دو نسخه اندروید و iOS به اینستاگرام اضافه شده، از این رو برای ارسال پیام صوتی در دایرکت حتماً ملزم به استفاده از آخرین نسخه پیش‌نمایش این شبکه اجتماعی موبایلی نخواهید بود.

منبع techweez
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.