شرکت HMD Global در دو سال اخیر بیش از ۷۰ میلیون گوشی نوکیا فروخته است

هرچند ممکن است بسیاری از افراد حتی علاقه‌مند به اخبار فناوری با نام HMD Global آشنایی نداشته باشند، با این حال شاید جالب باشد که بدانید این شرکت توانسته در دو سال گذشته 70 میلیون گوشی تحت برند نوکیا را به بازار عرضه کند.

0

شرکت فنلاندی نوکیا که این روزها به عنوان یک نوپا در بازار گوشی‌های همراه شناخته می‌شود، در گذشته‌ای نه چندان دور حاکم بلامنازع این بازار بود. البته این شرکت پرآوازه پس از پافشاری بر روی پلتفرم سیمبین و سپس ویندوز فون، نتوانست در مقابل شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های اندرویدی دوام آورده و درنهایت در سال 2012 بخش کسب و کار گوشی‌های هوشمند خود را در ازای 7.2 میلیارد دلار به مایکروسافت واگذار کرد.

البته در سال 2016 بار دیگر این شرکت به کمپانی فنلاندی HMD Global واگذار شد و از همان زمان مجدد به بازار تجهیزات مخابراتی و گوشی‌های هوشمند بازگشت. آن‌طور که آمار و ارقام نشان می‌دهند، نوکیا توانسته بار دیگر مسیر موفقیت در بازار گوشی هوشمند را بعد از 7 سال پیدا کند؛ چراکه در دو سال اخیر 70 میلیون گوشی هوشمند با این برند در بازار فروش رفته است.

بر این اساس از زمان معرفی نوکیا 6 در سال 2017، HMD Global توانسته 70 میلیون موبایل (هوشمند و کلاسیک) تحت برند Nokia را به بازار عرضه کند. همین امر باعث شده که بار دیگر نام نوکیا به پنجمین برند ارزشمند اروپا تبدیل شود. از این تعداد، 56 میلیون دستگاه به مردان بالای 32 سال که پیش از این درباره نام تجاری Nokia شناخت داشته‌اند، فروخته شده است.

HMD Global همچنین تائید کرده که منبع اصلی درآمد برند نوکیا به گوشی‌های میان رده و مقرون به صرفه مربوط بوده و پرچم‌دارانی مانند نوکیا 8 نتوانسته‌اند در این مدت فروش موفقی را تجربه کنند. شرکت فنلاندی مدعی است که نوکیا 6.1، یکی از موفق‌ترین گوشی‌های میان‌رده جدید در بازار تبدیل گردیده که در نتیجه بازاریابی موفق و قیمت‌گذاری حداقلی پدیدار شده است.

HMD همچنین از Nokia 3.1 و Nokia 7 پلاس به عنوان دیگر گوشی‌های محبوب نوکیا در این مدت یاد کرده است. با توجه به این آمار و ارقام می‌توان پیش‌بینی کرد که شرکت فنلاندی در سال آینده نیز همچنان به عرضه گوشی‌هایی با رنج قیمت 300 تا 400 یورو ادامه دهد. Nokia 7.1 و Nokia 8.1 دو نمونه از همین رنج قیمتی هستند که در آینده‌ای نزدیک راهی بازار خواهد شد. HMD همچنین در نظر دارد با برگزاری کمپین‌های بازاریابی جدید مشتریان جوان‌تر را با برند نوکیا و گوشی‌های این شرکت آشنا سازد.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.